Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Trasig DM 500-T - Svärgubben kommer slå ihjäl mig!

  1. #21
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.


    Funkar inte alls. Köp en ny & köp rätt denna gång. Eller varför inte gör en egen, 10 minuter med en lödpenna.

    Se ex. http://www.nullmodem.com/NullModem.htm
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Nu har jag inhandlat en nollmodemkabel och det gick alldeles utmärkt att använda dreamup denna gång! Tackar för all hjälp och support, det har varit guld värt!

  3. #23
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Kul att det funkade till slut!

  4. #24
    Medlem kozmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av fjanten Visa inlägg
    Nu har jag inhandlat en nollmodemkabel och det gick alldeles utmärkt att använda dreamup denna gång! Tackar för all hjälp och support, det har varit guld värt!
    Bra jobbat! Nu får du andas ut
    DM800HD

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kozmo Visa inlägg
    Bra jobbat! Nu får du andas ut
    Haha njaa, måste ju få eländet att fungera också. Har problem med att få in kanalerna. Har suttit sedan igår och läst och testat så nu rådfrågar jag igen. Vad behöver jag lägga in för att kunna söka kanaler? Har sökt både manuellt och automatiskt utan att hitta någonting alls. Har kanal2 hemma, vilket är digitaltv och denna box är väl till för boxer som jag har förstått det. Har dock en antennförstärkare som är inkopplad i boxern. Hur ska jag gå tillväga. Är endast intresserad av de fria kanalerna.

  6. #26
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Prova med en bordsantenn.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Prova med en bordsantenn.
    Det är en sådan jag har. Bör jag få in de fria kanalerna utan att lägga till något nytt program förutom imagen som jag fixade igår? Får bättre signal via antenn i väggen än via bordsantenn.

  8. #28
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Byt ut terrestrial.xml så du får en som gäller för Sverige.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av fjanten Visa inlägg
    Det är en sådan jag har. Bör jag få in de fria kanalerna utan att lägga till något nytt program förutom imagen som jag fixade igår? Får bättre signal via antenn i väggen än via bordsantenn.
    Jag gjorde som du föreslog, startade en automatisk sökning och den hittade 30 transponders eller vad det nu heter. Dock inga tv kanaler. När jag går in på signal har jag följande värde: Sweden terrestrial SNR: 90-100 (pendlar) AGC: 54 BEER: 0 Är de i sin ordning? Hur gör jag för att få in kanalerna?

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Efter blod, svett och tårar fick jag äntligen min första lilla kontakt med kanalutbudet. Körde en transpondersökning (automatiskt) och den hittade åtta kanaler, varav två stycken som gick att se. TV6 och TV4. Övriga kanaler som hittades var andra tv4 kanaler såsom tv4- fakta, TV11 osv. Hur går man tillväga för att få in SVT och resterande gratisutbud?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss