Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Ställa in DM800 för CS

  1. #11
    När man packar upp Mgcamd så får man ju 3 st mappar : usr , keys och LTCAM. Bäst att jag börjar om för jag har blandat ihop allt och överfört flera gånger och vet inte längre vad ligger var. Vilka utav de 3 ska jag lägga var exakt så att det blir rätt?
    Kan tillägga att jag har nedgraderat mig till Gemini 4,5 och tycker att funkar bättre på min DM800.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    usr bin där ska camen in i keys ska mg config in i lt cam ska scriptet in

  3. #13
    Så här har jag det i mitt DCC :

    Vänster sida:
    bin
    boot
    dev
    etc
    home
    lib
    media
    proc
    sbin
    sys
    tmp
    usr
    var
    hdd>>media hdd
    mnt>media
    share>usr/share

    Höger sida - Mgcamd:
    bin
    keys
    LTCAM

    Uppskattar ditt försök att hjälpa mig men jag får inte det att funka.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mirrrem Visa inlägg
    När man packar upp Mgcamd så får man ju 3 st mappar : usr , keys och LTCAM. Bäst att jag börjar om för jag har blandat ihop allt och överfört flera gånger och vet inte längre vad ligger var. Vilka utav de 3 ska jag lägga var exakt så att det blir rätt?
    Kan tillägga att jag har nedgraderat mig till Gemini 4,5 och tycker att funkar bättre på min DM800.
    Hur menar du funkar bättre om du inte fått igång någon softcam?

    Detta skrev jag i den tråd jag hänvisat dig till tidigare. Om du läst den ordentligt hade du haft en fungerande softcam vid det här laget.
    Citat Ursprungligen postat av LumberJack Visa inlägg
    http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php?...2.1_mipsel.ipk

    FTP--> tmp, installera med fjärren. Hamnar under plugins. Starta pluginen och därfrån kan du ladda ner och installera mgcamd ocg mgcamd config. Sen får du som vanligt editera newcamd.list Kör du kortet i boxen måste du även installera server-programvara men det finns även det att ladda ner i pluginet.

    Har dock endast testat detta på dm800klon med gemini 5.1 så jag vet inte hur det fungerar på andra boxar eller image.
    Om du ska köra kortet i boxen kan du även behöva installera serverprogramvara, ansluter du mot en annan box eller en pc behöver du bara editera newcamd.list
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  5. #15
    Har gått över nu igen till gemini 5,1 .
    Hittar inte exakt hur man gör i den länken du hänvisade. Kan man inte ladda när mgcamd via blue - panelen?

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Nej, Gemini-teamet har tagit bort den funktionen.

    1. Lägg in filen som jag länkade till med hjälp av ett FTP-program i mappen /tmp på din dreambox.
    2. Gå in på blue-panel med fjärrkontrollen, välj sedan filemanager gå in i /tmp mappen. Där bör du se filen du ftp:at över. markerar du den kan du installera genom att trycka grön.
    3. Starta om boxen med fjärrkontrollen
    4. Gå in under meny sen under plugins. Där ska du ha din Tunisatplugin installerad. tryck OK
    5. Välj cams för GP3 (även om du nu har GP2) installera mgcamd1.35a och mgcamd config.
    6 Starta om boxen med fjärrkontrollen. KLART, nu har du mgcamd installerad.
    7. Starta mgcamd via blue-panel, starta om boxen med fjärren. Så nu har du sparat mgcamd så den startar automatiskt.
    8 Nu är det dags att editera din newcamd.list
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  7. #17
    Tack för detaljerat svar men vilken fil du länkade?

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mirrrem Visa inlägg
    Tack för detaljerat svar men vilken fil du länkade?
    finns en länk i mitt inlägg från idag 09.02
    klickar du på den får du upp ett förnster och väljer spara
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  9. #19
    Ja, men om jag klickar på den så kommer jag till en ny sida där jag ska logga in ??

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    ahhh, okej. Det är ett annat forum som filen ligger på. regga dig där så får du tag i den
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss