Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: DM800SE uppspelningsproblem

  1. #1

    DM800SE uppspelningsproblem

    Jag har fått problem med att bilden laggar och fryser när jag spelar uppspelat matrial eller "timeshiftar".
    Detta sker 9 ggr av 10 och jag ser inget mönster...

    jag kör firmware "OpenPLi-2.0-beta-dm800se-20110226" på en DM800SE.

    någon som har något tips?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Testat annan image? 2.0 är väl inte riktigt stabil ännu?
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  3. #3
    jag har testat en annan IMG - den är oxå i betamode - det finns inga IMG i steadystate...

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jag kör Newnigma2 och det fungerar utan problem för min del. Prova den imagen, kanske hjälper?

    Dum fråga också kanske men spelar du in till hårddisk eller usb minne?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Spelar in till hårddisk

  6. #6
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Taskig hårddisk?

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Funny thing just happend! Jag uppgraderade precis min box till senaste newnigma2 imagen (3.1.5). Tanten kollade på big brother och pausade, kom tillbaka och slog på igen (den hade kanske spelat i ca 5min). Efter 2-3 minuter började bilden och ljudet att frysa sig, fick stänga av timeshift för det hjälpte inte att göra nått. Kan det vara någon bugg i nyare drivrutiner eller kanske rent ut av i nya ssl (#81) ?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Det är de nya drivrutinerna som inte funkar med Enigma2 som de ska. När jag uppgraderade SSL och drivrutinerna i LT6 SP3 fungerade inte inspelat material. EDG Nemisis 2.2 hade samma problem och släppte en ny image bara några dagar efter den första som fixade problemet.

    SSL #82 är släpt.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  9. #9
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Slängde precis in ssl #82 i min box, bootade om och slog igång timeshift på tv3. Fungerade klockrent, inga frysningar eller nått under en 30min period. Zappa över till kanal5 och timeshifta, fungera klockrent där med.

    Så alla som har problem med timeshift eller inspelningar på nyare images, släng in ssl #82 så försvinner förhoppningsvis era problem
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  10. #10
    bekräftat att det var fel med drivisar på äldre images... problemet är nu åtgärdat och nyare images fungerar finfint.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss