Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Tekniskt problem i utsändningen till ditt programkort...

  1. #1
    Seniormedlem BruketFanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    BruketTown
    Inlägg
    163
    Tackad
    7 gånger

    Tekniskt problem i utsändningen till ditt programkort...

    Har fått låna ett Viasat "tvillingkort" av grannen.
    Kortet är aktiverat i boxen som man fick med abonnemanget.
    Har sett att det blir bild med orginalboxen.

    Satt kortet i min Dreambox (800 HD SE) och skulle börja labba med CCcam/Oscam.
    Fick tyvärr aldrig någon bild. Har nu fått låna orginalboxen. Sätter i kortet men får bara upp:

    Tekniskt problem i utsändningen till ditt programkort. Var vänligen ring 0771522000.(5)

    Någon som har varit med om liknande? Kan man ha bränt kortet?
    DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
    Goody Goody...

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av BruketFans Visa inlägg
    Har fått låna ett Viasat "tvillingkort" av grannen.
    Kortet är aktiverat i boxen som man fick med abonnemanget.
    Har sett att det blir bild med orginalboxen.

    Satt kortet i min Dreambox (800 HD SE) och skulle börja labba med CCcam/Oscam.
    Fick tyvärr aldrig någon bild. Har nu fått låna orginalboxen. Sätter i kortet men får bara upp:

    Tekniskt problem i utsändningen till ditt programkort. Var vänligen ring 0771522000.(5)

    Någon som har varit med om liknande? Kan man ha bränt kortet?
    Hej! Jag har med exakt samma meddelande som dig, va inne på hemsidan men där fann man ju inte ett enda svar!

  3. #3
    Seniormedlem BruketFanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    BruketTown
    Inlägg
    163
    Tackad
    7 gånger
    Jag pratade till slut med Viasat support. Nytt kort på väg...
    Hade du också kortet i DB, eller?
    Senast redigerad av BruketFans den 2011-03-04 klockan 10:28.
    DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
    Goody Goody...

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Ja det hade jag och jag har med pratat med Viasat och kommer med att få ett nytt kort och det är det tredje kortet jag får, fast första gången så var felet att abonnemanget inte ville starta fast både jag och Viasat har skickat startsignal! Så jag funderar på att ångra köpet medan jag har min ångerrätt kvar!

  5. #5
    Seniormedlem BruketFanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    BruketTown
    Inlägg
    163
    Tackad
    7 gånger
    Får man fråga vilken modell av Dreambox kortet satt i?

    Jag hade mitt kort i en 800 HD SE...
    DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
    Goody Goody...

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av BruketFans Visa inlägg
    Får man fråga vilken modell av Dreambox kortet satt i?

    Jag hade mitt kort i en 800 HD SE...
    Jag har en DreamBox 7025+ som jag har haft CD originalkort i utan några problem förutom när jag ska se på Östnytt för då när det växlar mellan så fryser bilden och det vet jag inte varför det gör men det släpper om man byter kanal framåt och tillbaka, vad kan det bero på?

    Har du försök något mer med ditt kort efter att du pratade med Viasat, tänkte på om du hade några råd på vad jag kan försöka med för att få igång kortet i DB Och vad har du för modell av original box till Viasat?

  7. #7
    Seniormedlem BruketFanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    BruketTown
    Inlägg
    163
    Tackad
    7 gånger
    Har inte försökt något mer. Väntar nu bara på det nya kortet.
    Boxen från Viasat var en Pace DS250NV.

    Mmmm, intressant att du ser på Östnytt! För det gör jag också
    DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
    Goody Goody...

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av BruketFans Visa inlägg
    Har inte försökt något mer. Väntar nu bara på det nya kortet.
    Boxen från Viasat var en Pace DS250NV.

    Mmmm, intressant att du ser på Östnytt! För det gör jag också
    Ja det är det ju, hehe! Bor du med i Östergötland, kanske rent av känner varann? Om du vill så kan du skicka din msn i ett pm till mig så kan vi ju hjälpa varann vid behov! ?

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    maur, det där är ett problem som finns för många. Inte bara med dreambox.

    Det är så att "muppiga" SVT inte klipper in de olika sändningarna i en videostream utan dom liksom stänger av feeden till satelliten och switchar över, det gör att många boxar blir knas, dom tappar signalen från satelliten så att säga. Visst sker det snabbt men det kan skapa problem. En del boxar klarar det bättre än andra.

    Man ser det definitivt på utrustning för SMATV eller i huvudcentraler.

    För övrigt gäller det alla lokala sändningar, inte bara östnytt. I marknätet gör dom samma sak har jag märkt men där tycks det inte störa utrustningen på samma sätt, antagligen för det är annan typ av mottagning osv. En annan teknik när man kör marksänt osv.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    maur, det där är ett problem som finns för många. Inte bara med dreambox.

    Det är så att "muppiga" SVT inte klipper in de olika sändningarna i en videostream utan dom liksom stänger av feeden till satelliten och switchar över, det gör att många boxar blir knas, dom tappar signalen från satelliten så att säga. Visst sker det snabbt men det kan skapa problem. En del boxar klarar det bättre än andra.

    Man ser det definitivt på utrustning för SMATV eller i huvudcentraler.

    För övrigt gäller det alla lokala sändningar, inte bara östnytt. I marknätet gör dom samma sak har jag märkt men där tycks det inte störa utrustningen på samma sätt, antagligen för det är annan typ av mottagning osv. En annan teknik när man kör marksänt osv.
    Tack så mycket för ett bra svar, inte ens canaldigital har kunnat förklara vad det beror på så det var underbart att få svar på det och att du tog dig tid att förklara det så bra ett stort plus till dig DennisOlof!

    Men jag har fler via boxar så jag tog och kopplade upp en Nokia 9902 och satte kortet i den och får samma meddelande även på den med, så kan man bränna kortet så det inte fungerar mer av att använda det i en DreamBox eller vad kan det bero på? Jag verkar ha CCcam_2.1.0_newcs1.65_cam.sh är det den jag ska byta till OSCam och kommer CanalDigital kortet att fortfarande funka för har fortfarande bundet hos dom och vill inte förlora det med! ?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss