Tjena, min DB 7020 Si som jag köpte för ca 2 år sedan ligger just nu i koma och har tappat kontakten med omvärlden. För mer än en vecka sedan medan jag bytte kanal försvann bilden och har boxen sedan dess levt i en annan planet!
Samma incident hände för ca 8 månader sedan. Jag köpte en nollmodem kabel och kopplade den med datorn m.h.a. DreamUp fick jag liv i den. Jag flashade minnet med GP "minns inte vilken version".
I en vecka nu har jag testat att göra samma sak utan att resultat.
Jag kopplar kabeln mellan DB och datorn, startar DreamUp och sedan trycker jag på ON knappen "baktill i DB" men ingen kontakt sker mellan datorn och DB, och DreamUp visar ingen reaktion. Det enda tecknet som boxen visar på den oranga displayen är två små fyrkanter som dyker upp till vänster i mitten av LCD:en.
Ps:
1. Fyrkanterna dyker upp direkt efter påslagning av boxen.
2. Att hålla nedersta knappen intryckt och sedan slå på boxen ger inget resultat.
3. Jag testade DreamUp version 1.3.3 och 1.3.4. "har jag för mig" utan resultat.
Är tacksam för alla ide-er och förslag eller om någon/några vet hur jag räddar livet på den. Behöver jag köpa en ny box kanske ? F** irriterande situation!
Bild på Displayen
DB7020Si-Display.jpg