Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dreambox och batterier

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Dreambox och batterier

    Rätt som det är låser sig Dreamboxen, så det känns som om - nu är enda alternativet att dra ur sladden ... Jag har dock lärt mig att det som regel släpper, bara jag byter batterier. Då räcker det bra med att byta mot gamla batterier, alltså batterier som tidigare gett låsning ...

    Är just dreamboxar extra känsliga för batteriernas kondition, så att skillnader på någon eller några 10-dels % batterispänning, kan göra att fjärrkontrollen inte funkar?

    Eller är det dags att byta fjärrr när den typen av problem uppstått?

    Har en Logitec Harmony liggande. Någon som testat med en sådan på sin dreambox?

    Eller är det vara dessa två minuters vila för boxen som gör den mer villig när kommer med en fjärr laddad med "nya" batterier?
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-03-04 klockan 22:01.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #2
    menar du att dreamboxen går på batteri eller fjärren?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Ursäkta, jag uttryckte mig nog inte riktigt tydligt nog. Självklart är min fundering - om dreamboxen kräver en fjärr med en spänning som överstiger ett tröskelvärde som ligger osedvanligt högt, vad gäller spänning. Inte ens min dreambox drivs med batterier. ;-)
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Känner inte igen ditt problem. Däremot har det skrivits här om två andra problem med Dreambox-fjärrarna.
    1. Fjärren är ganska okänslig och kräver att man riktar den rätt på mottagaren för att fungera. Det finns ombyggnadstips i någon tråd hur man kan ta bort ett motstånd och få fjärren att sända med högre effekt.
    2. Vissa plasma-TV kan störa fjärren. Prova att placera mottagaren längre ifrån TV:n.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    12v in i boxen är praktiskt om man sitter i en husvagn eller om strömen går...

    Har du provat att använda websidan istället och se om den låser sig likadant ändå( inte för att jag tror att fjärren gör att de låser sig)

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Känner inte igen ditt problem. Däremot har det skrivits här om två andra problem med Dreambox-fjärrarna.
    1. Fjärren är ganska okänslig och kräver att man riktar den rätt på mottagaren för att fungera. Det finns ombyggnadstips i någon tråd hur man kan ta bort ett motstånd och få fjärren att sända med högre effekt.
    2. Vissa plasma-TV kan störa fjärren. Prova att placera mottagaren längre ifrån TV:n.
    Boxen är placerad alldeles framför en 48" LCD. Tillfälligt nu när jag håller på med omflashningar o d. Jag gå hela tiden 2 steg framåt, ett steg bakåt, två steg framåt, o s v. Men jag ska anamma ditt tips om att flytta boxen bort från teven.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av alexn72 Visa inlägg
    12v in i boxen är praktiskt om man sitter i en husvagn eller om strömen går...

    Har du provat att använda websidan istället och se om den låser sig likadant ändå( inte för att jag tror att fjärren gör att de låser sig)
    Tyvärr förstår jag inte riktigt hur du menar. Problemet är att jag vet aldrig när den låser sig. Det kan gå flera dagar emellan låsningarna. Eftersom jag i mitt skede kan råka ut för låsningar även av andra orsaker, så är jag inte på alerten varje gång och inser inte direkt att det är fjärren som inte ger signal. Ibland när det blir låsning, så slår det mig att gå fram till boxen och använda pilarna - bara för att konstatera att den här gången var det fjärren ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  8. #8
    Du kan bortse från mitt tidigare inlägg:-)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss