Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Nu tappar den bilden (igen)

  1. #11
    Inga idéer alls? Är det ingen mer än jag som drabbats av detta?

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    102
    Tackad
    1 gånger
    Kör new dream elite på min 8k Ferrari klon med gamla drivare, cccam 214 & får samma fel ibland.
    När det sker så funkar min interna cs ff till mina dm 800 med dream elite så det har nog inget med cccam att göra.
    Har funderat på om det kan va handskakningsproblem?
    Kanske att tunern blir överhettad, boxen på 24 / 7 men tror inte det, mellan 30 - 50 grader i boxen enl. fan control.

    Men så länge det bara händer 1-2 ggr i månaden så låter jag allt va då allt i övrigt är tokstabillt, startar aldrig om nått.
    När det sker så är det snabbaste att starta om e2.

    Självklart vore det bra att få rätsida på problemet.....

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    102
    Tackad
    2 gånger
    Har samma fel på min dm800 och sony-tv. Ibland går det veckor utan problem, och ibland flera gånger per kväll. Man kan även byta kanal på tv:n och sen tillbaks så är bilden där igen.

  4. #14
    Låter som att den inte skickar kompatibel signal till tv-n
    Vissa tv är mycket kännsliga för detta (t.ex. min philips 9 serie) så fort det är det minsta fel så lägger den av och visar ingen signal eller fel upplösning.
    Jag testade mig fram lite och hittade ett läge på 1080i som fungerar.
    Tycker att ni med ska leka lite med inställningar och hitta ett läge där både boxen och tv är med.
    DM7020 Gemini 4.6

  5. #15
    Jag provade att härja runt igår med 10080i, 720p, 5oHz, 60Hz, multi etc... Inget hjälpte. Det enda samband jag hittat är image-relaterat.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss