Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Nu tappar den bilden (igen)

  1. #1

    Nu tappar den bilden (igen)

    Jag körde i nästan ett år en version av Gemini och där hade jag problemet att den tappade videomatningen ibland. Så i december 2010 tittade jag efter något nytt för jag kom aldrig till skott och gjorde den uppdatering av drivrutiner jag såg vissa pratade om här.

    Jag installerade Peter Pan och då slapp jag dessa dropouts. Inte en gång skedde detta så jag antog att drivrutinerna var bättre. Dessvärre så blev den lite instabil, kanske tack vare installationer av plugins så jag slängde in Gemini iCVS igår. Den saknade ju lite mjukvara på dess server så in åkte Newnigma. Allt verkar rulla på, men sen börjar dropoutsen igen.

    Vad beror allt detta på?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Vad menar du med att du tappar videomatningen ?? Tappar du bild helt ?? tappar du signal från antennen ?? tappar du kontakten med kort servern ?? Vad kör du för box ??

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Flera users på samma konto ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    samma problem här tappar DVI matningen rättar till sig igen efter knapptryckning på on off knappen .
    Hadde samma problem med LT6 sp1 på sp2 försvann felet men kom tillbaka med sp3

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Va konstigt,,,har både en 800:a och en 8000 som jag kört lt6 sp1,2,3 på och det har inte varit några problem. Använder ni autoresolution ??

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    Nej jag hör DVI1080 direkt

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    kör 1080i skulle det vara

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    ok,,jag me.....jag har kört på en philips lcd, samsung led och panasonic plasma utan problem.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    Har en sony kdl 40W4500

  10. #10
    Precis. Den slutar skicka videosignal till TV:n helt enkelt. Ljudet fortsätter till receivern i vanlig ordning via optiska kabeln. Som jag skrev som funkade Peter Pan bra i detta avseendet, men som var kinkigare på annat sätt. Det är en DM800.

    Enklast är väl att igen flasha om och dunka in Peter Pan, men var mer pepp på att köra newnigma.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss