Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Hur söka kanaler på comhem?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger

    Hur söka kanaler på comhem?

    Är hemma hos en kompis och hade tänkt hjälpa honom att komma igång med sitt comhem ab.

    Han har en dm800 och en dm500. På 500 så hittas alla kanaler direkt. Men vid sökning på 800boxen hittas inget. Får bara failed hela tiden.

    Vilka installningarna behövs göras på 800 boxen för att det ska funka. Enligt ch ska Network id för jkpg vara 41031 men i boxen kan man bara skriva in 4 siffror.. fattar nada! Ska nog hålla mig till mina s-boxar



    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Image på 800:an??? Ser olika ut på olika image. Och glöm inte antennsladden. Kan även vara så att tunern inte sitter i ordentligt.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av LumberJack Visa inlägg
    Image på 800:an??? Ser olika ut på olika image. Och glöm inte antennsladden. Kan även vara så att tunern inte sitter i ordentligt.
    Sitter i, testat två st. Openpli 15/2.


    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  4. #4
    Jag upptäckte samma sak med OpenPLi 2.0 till min 800SE när jag skulle söka in comhem kanalerna.
    Fungerar med alla andra image jag testat, PeterPan, Gemini Project 3 och även orginalimage. Nu gillar jag OpenPLi bättre än alla andra image så det jag gjorde var att ladda in orginalimage, söka in kanalerna och sedan exportera hela kanallistan med DreamboxEdit. Sen flasha jag in OpenPLi igen och skicka över kanallistan. Fungerar perfekt nu.

    Det jag märkt är att OpenPLi har detta Network ID val(4 siffror vilket inte matchar comhem's nätkoder) vilken ingen annan image har.
    Jag har skrivit inlägg både här och och på pli's hemsida utan att få något svar.

  5. #5
    Jag har nu skapat en ticket på problemet, http://openpli.pli-images.org/ticket/238
    Lägg gärna till en kommentar om ni har samma problem, så är det större chans att det fixas.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Det finns sedan en tid ett plugin att ladda ner som heter cabelScan fungerar alldeles utmärkt.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    fast i boxen så fanns det redan ett alt som heter cablescan. men det funkade inte alls. På automatisk transpondersökning hittade den ju iaf en del men hängde sig efter nån procent.

    fast det kanske är ett annat plugin?
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Försök att ladda ner det på nytt.

  9. #9
    Ok, får testa detta cablescan vid tillfälle.

  10. #10
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    När jag söker efter kanaler i PLI på comhem med en DM800 så ställer jag om tunern så den gör 1000 MHz steg eller så (minns inte helt). Default är högre vilket resulterar i att den missar massa transpondrar. Sen tar det en bra stund innan den går igenom alla frekvenser ända upp till runt 800-900. Men då borde den hitta alla.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss