Hej!
Tjuter eran Vonet brygga?
Min tjuter svagt störande när man kopplar in den i DM600-powersupply, men den funka dock. Ska det vara så att den ska tjuta eller är det fel på den tro..
http://www.vonets.com/product/show_pro.asp?ID=261
Hej!
Tjuter eran Vonet brygga?
Min tjuter svagt störande när man kopplar in den i DM600-powersupply, men den funka dock. Ska det vara så att den ska tjuta eller är det fel på den tro..
http://www.vonets.com/product/show_pro.asp?ID=261
Senast redigerad av ginoware den 2011-03-13 klockan 13:51.
Hjälpte en kompis med en sådan och han upplever inget ljud alls från "bryggan"
det var också på en 600 box och allt funkade smidigt så det kanske är nått fel ändå på din?
• Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt •
Hade en Vonet igång här några veckor. Jag märkte inget tjut eller andra ljud. Hur låter den om du kör den via USB-kabeln? Kanske det är 600:ans powersupply som gör att den tjuter?
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Hmm! kör jag den via USB så är den tyst ska prova närmare.
Nån som har hittat orsak/lösning på det här problemet. Jag har två stycken, varav den ena tjuter svagt 30-60 sekunder efter inkoppling. Den tjuter även när jag bytt plats på dem. Jag har två st DM500C. Jag har provat med separat strömförsörjning, dvs matar boxen med en adapter och använder den andra boxens adapter bara till bryggan. Om jag använder mig av USB-kontakten på laptopen så är bryggan tyst.
Problemet beror garanterat på en undermålig PSU genom att de tystnar så fort ni matar via USB. Så testa ett BRA nätaggregat istället för Dreambox totalt värdelösa...
Detta gäller såväl kloner som orginal, DMM:s kvalitet på PSU suger getpung.
Ok. Men som jag försökte förklara (formulerade mig oklart, sorry) så har jag bytt plats på bryggorna, dvs provat olika PSU. Samma brygga som tjuter, den andra är tyst, oavsett vilken PSU som används!
Kan ju vara så att ena bryggan är mer känslig för rippel, testa en annan PSU som INTE är från DMM.
Kvarstår problemet så är det fel på bryggan, men just Dreambox PSU är ökänd för sin totalt kassa kvalitet.
Ok, vi provar! Tack för hjälpen!
Jag tror det är någon slags kombination. DMM:s dåliga PSU som sagt men även kanske att olika exemplar av Vonet är olika känsliga för rippel och andra störningar.
Verkar ju vara så eftersom samma Vonet piper på olika PSU:er.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!