Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Hur monterar jag min NAS-hårddisk.

  1. #11
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Varför ska han skapa /hdd/movie om han sedan ska montera filsystemet i /mnt ???
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger
    vet inte, jag råkade ha kataloger/mappar /hdd/movie på min nas när jag monterade den i /mnt på min dreambox och vips så kunde jag spela in och spela upp filer från nas.

    Filmerna som jag spelar in hamnar dessutom i mappen movie som ligger i mappen hdd på min nas.

    Jag är tämligen ny i linux men jag har fått för mig att om man monterar en nätverksdisk i linux så ser man den diskens filträd i monteringspunkten. Är jag fel ute?

  3. #13
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Du ser filträdet från den nivån du monterar men inte överliggande nivåer. Den sista path i mountkommandot är vilken monteringspunkt du vill ha på din Dreambox.


    EG. mount -t nfs IPADRESS_till_NAS:/Utdelning_på_NAS /monteringspunkt_i_dreambox
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss