Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Viasat abonnemang med DM800 klon

  1. #1

    Viasat abonnemang med DM800 klon

    hej, en noob-fråga:

    jag har en parabol som är inställd på viasat.
    jag har en DM800 klon.

    kan jag använda dessa med ett viasat-abonnemang ?

  2. #2
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Kort svar ja om du har ett tecknat Viasat abonnemang.
    Finns dock ett undantag vad det gäller Viasat HD.
    Och då är svaret Nej
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #3
    Tack för snabbt svar!

    Är det samma med Canal Digital ?

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Canal Digital funkar fint på Dreambox, både HD-kanaler och vanliga.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Hur många av viasats kanaler är HD egentligen?
    Jag har idag fått min parabol inställd mot Astra 4A på 4.8E. Jag har precis som Expert20 en DM800 och ett viasat kort. Alla kanaler är svarta...
    Jag har laddat ner korrekt image men jag har inte möjlighet att ha min box kopplad till internet hela tiden. Spelar det någon roll?
    Jag förstår inte riktigt om det är jag som har gjort någonting fel eller vad det kan vara. Det är precis som att det inte sitter ett viasatkort i boxen.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Inte för att det löer ditt grundproblm, men det finns en möjlighet att se SVT, DR och NRKs SD-kanaler gratis, se tidigare ämnen.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av 5pace Visa inlägg
    Hur många av viasats kanaler är HD egentligen?
    Jag har idag fått min parabol inställd mot Astra 4A på 4.8E. Jag har precis som Expert20 en DM800 och ett viasat kort. Alla kanaler är svarta...
    Jag har laddat ner korrekt image men jag har inte möjlighet att ha min box kopplad till internet hela tiden. Spelar det någon roll?
    Jag förstår inte riktigt om det är jag som har gjort någonting fel eller vad det kan vara. Det är precis som att det inte sitter ett viasatkort i boxen.
    Har du installerat en cam och en emu? T.ex. Newcs/mgcamd eller oscam. Dreamboxen läser inte ditt kort om du inte installerar dessa saker. Det finns dussintals med trådar om hur man gör i detta forum.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Jag trodde att jag hade gjort det. Det stod att installationen gått bra men med tanke på http://www.comhit.net/showthread.php...-Gemini-server så kanske det är fel, vad vet jag? Jag skall försöka leta reda på vad som behöver göras i den tråden. Jag hör av mig om hur det går!

  9. #9
    Det verkar ju som att man måste ha sin dreambox kopplad till sin router för att kunna använda DCC och lägga in tjohejset. Jag antar att man inte typ kan använda ett usb minne eller så? Jag har köpt en Jensen homelink 3200 (för 1000 kr) för att kunna koppla dreamboxen till internet men jag får det inte att funka. Att dra en kabel är inte aktuellt. Jag kan tillfälligt flytta dreamboxen och lillTVn till hallen där routern står för att lägga in saker men det är inte direkt praktiskt.

  10. #10
    Fungerar http://www.comhit.net/content.php/15...C3%A5-Dreambox guiden för att ordna med cam till DM800 hd?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss