Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Hur får jag CCam v2.2.2 att fungera på min dm8000 och min dm800 HD se med DreamElite

  1. #1

    Hur får jag CCam v2.2.2 att fungera på min dm8000 och min dm800 HD se med DreamElite

    Hur får jag CCam v2.2.2 att fungera på min dm8000 och min dm800 HD se med DreamElite v1.0 ? Har provat att hitta ipk filer som jag bara kan köra från min dreambox men det kan jag inte hitta. Har provat att manuellt kopiera över filer till min box och startat om utan att lyckats. Någonstans gör jag fel men vet inte var. Varför finns det ingen överskådligt guide om hur man får igång olika emulatorer ? Eller är det alldeles för komplext för att bara flytta över filer och ändra lite i någon konfigurations fil för att det ska starta ?
    Var så lätt med min gamla Gemeni image bara in i addons, install klart. Vill gärna lära mig hur man går till väga för att göra detta manuellt så att när framtida CCcam releaser kommer kan jag ordna detta själv. Hoppas jag formulerat mig väl nog för att frågan ska bli förstådd. Antar att jag kommer stöta på liknande problem när jag ska få igång mgcamd så boxen i andra rummet fungerar.

    Snälla hjälp.

  2. #2
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    I Korta drag
    1. Ladda ned CCcam zip filen till datorn.
    2. Packa upp zip filen.
    3. Ladda upp CCcam.mipsel till dreamboxen och spara denna i /usr/bin med FTP
    4. Ladda upp CCcam.cfg till dreamboxen och spara denna i /var/etc/ med FTP
    5. Logga in på boxen via telnet
    6. Döp om CCcam.mipsel till CCcam genom att skriva "mv /usr/bin/CCcam.mipsel /usr/bin/CCcam".
    7. Sätt kör rättigheter på bin filen genom att skriva "chmod 755 /usr/bin/CCcam".
    8. Kanske ska konfigurera CCcam.cfg också.
    9. Nu ska allt vara klart. Starta CCcam från promten med växel -d för att kolla allt är korrekt.
      D.v.s. starta CCcam med komandot: CCcam -d

    Hoppas detta hjälper dig på traven
    /Minime
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    911
    Tackad
    145 gånger
    Hm!

    Har du provat detta?
    http://www.comhit.net/showthread.php...402#post168402

    Då får du tillbaka ditt att det "Var så lätt med min gamla Gemeni image bara in i addons, install klart" tillbaka. :-)
    Lycka till!

  4. #4
    Minime: Tack men har provat detta. Behöver nog lite hjälp med configen också får inte CCcam att starta. Man måste väl configurera så att CCcam läser från kortläsaren i Dreamboxen med ? Hur gör jag det? Jag har abonnemang från Canal Digital och kortet i.
    Detta får jag när jag försöker starta CCcam:

    Kod:
    root@dm8000:~# CCcam -d
    12:29:11.082 CCcam: ============================================================
    ==========
    12:29:11.083 CCcam: starting CCcam 2.2.1 compiled on Nov 21 2010@02:20:48
    12:29:11.083 CCcam: ============================================================
    ==========
    12:29:11.083 CCcam: online using nodeId 2edeb620f4f0bc41
    12:29:11.103 CCcam: dvb api3 detected
    12:29:11.104 CCcam: DM8000 detected
    12:29:11.104 CCcam: create 8 cam device(s)
    12:29:11.314 CCcam: readKeyfile: cannot open /var/keys/SoftCam.Key or not found
    12:29:11.314 CCcam: readKeyfile: cannot open /var/keys/AutoRoll.Key or not found
    12:29:11.314 CCcam: static cw not found or bad
    12:29:11.314 CCcam: parsed 0 entries from /var/etc/CCcam.prio
    12:29:11.315 CCcam: readProviderfile: cannot open /var/etc/CCcam.providers or no
    t found
    12:29:11.315 CCcam: readChannelList: cannot open /var/etc/CCcam.channelinfo or n
    ot found
    12:29:11.315 CCcam: server started on port 12000
    12:29:11.317 CCcam: no working cam devices, no need to start pmthandler
    root@dm8000:~#
    Jag hittar inte heller CCcam i NewDE Blue Panel, har bara DCCCamd under Softcams (1). Där borde väl CCcam finnas med om jag gör rätt ?

  5. #5
    Minime
    I Korta drag
    1. Ladda ned CCcam zip filen till datorn.
    2. Packa upp zip filen.
    3. Ladda upp CCcam.mipsel till dreamboxen och spara denna i /usr/bin med FTP
    4. Ladda upp CCcam.cfg till dreamboxen och spara denna i /var/etc/ med FTP
    5. Logga in på boxen via telnet
    6. Döp om CCcam.mipsel till CCcam genom att skriva "mv /usr/bin/CCcam.mipsel /usr/bin/CCcam".
    7. Sätt kör rättigheter på bin filen genom att skriva "chmod 755 /usr/bin/CCcam".
    8. Kanske ska konfigurera CCcam.cfg också.
    9. Nu ska allt vara klart. Starta CCcam från promten med växel -d för att kolla allt är korrekt.
      D.v.s. starta CCcam med komandot: CCcam -d

    Hoppas detta hjälper dig på traven
    /Minime
    Tack ska du ha. Fick äntligen bild igen efter dagar med olika images och konfigureringar Fick inte det att fungera alls med DreamElite image, använder nu Gemini iCVS Men nu till nästa fråga: Hur får jag CCcam att starta varje gång jag startar om boxen utan att att behöva gå in i telnet hela tiden? Finns där någon form av startup-sequence (gamla Amiga anor ) man kan editetra ? Kan man även konfigurera så att CCcam dyker upp i BluePanel ?

  6. #6
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Finns säkert uppstarts script man kan använda sig av någonstans...
    Så vida man inte scriver ett själv.

    Ingenaning hur man nu får in det i "BluePannel",
    Alternativ är att du tittar på Freelock post:
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Hm!

    Har du provat detta?
    http://www.comhit.net/showthread.php...402#post168402

    Då får du tillbaka ditt att det "Var så lätt med min gamla Gemeni image bara in i addons, install klart" tillbaka. :-)
    Lycka till!
    Han tippsar om ett useraddon du kan använda dig av, och det fungerar som det gjorde i gammla gemini, enkelt och smidigt...
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Hm!

    Har du provat detta?
    http://www.comhit.net/showthread.php...402#post168402

    Då får du tillbaka ditt att det "Var så lätt med min gamla Gemeni image bara in i addons, install klart" tillbaka. :-)
    Lycka till!
    Tack för tipset. Har under stor frustration provat fram och tillbaka med olika images och sen lägga in Blue Panel fix utan att få fram några softcams. Hade uppskattat om någon kunde berätta hur de hade gjort för att få det att fungera. Har följt de anvisningar jag kunnat hitta samt läst txt filen som medföljde.
    Senast redigerad av WildWere den 2011-03-17 klockan 21:24.

  8. #8
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Har du laddat ned useraddons.zip från filarkivet?
    i den filen finns en txt fil där det står följande:
    Blue Panel-
    När Addons Enigma1 & Enigma2 Servers inte visar Cams
    Instruktioner:

    1. Packa fil useraddon.zip
    2. Överföring useraddon.xml via DCC till
      Enigma1 Box: /var/etc
      Enigma2 Box: /var/tuxbox/config
    3. Sista sak, andvänd fjärrkontroll blå panel sedan Addons
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  9. #9
    Ja det har jag. Har provat lägga filen i /var/etc och i /var/tuxbox/config och i /var/tuxbox/ samt provat lägga in filen på alla ställe samtidigt.
    startat om boxen emellan ändringarna (slagit av strömmen)

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    911
    Tackad
    145 gånger
    Nu förstår jag att det inte funkar för dig.
    useraddon fungerar bara på DM600 och ev DM500.

    Nu för DM800,DM8000 finns i filer nu.
    Lycka till!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss