Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Cardsharing + HTPC

  1. #21
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Manjola Visa inlägg
    Om jag kör efter det förslag som du säger, kan jag köra den som en klient, samt att jag slipper jag alltså att köra en digitalbox. Samt att jag måste köra på en linux burk då ... tänkte faktiskt se om jag kan köra med Dvbwiever, via xmbc som jag kör på just nu!
    Ja, mediaportal är en klient (och tv-server).
    TV-servern kan använda softcam (ex. Acamd) för uppkoppling mot kortserver (newcs/oscam m.fl.)
    Du kan t.om. använda XBMC för att titta på TV via Mediaportal.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  2. #22
    Mer förvirrad nu :?
    Behöver man serverdelen (newcs, oscam, osv) om man inte tänkt dela ut kortet mer än till en klient (mediaportal)?
    Vill bara kunna koda av signalen från mitt dvb-s2-kort ut till Mediaportal.
    Mediaportal kan ju i sin tur dela ut den till fler klienter.

  3. #23
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Vet inte om ACamd kan dela lokalt kort mellan flera instanser.
    Det är iof.s. inga problem att ha en kortserver lokalt heller..

    Ja, MP agerar TV-server åt alla klienter.
    Dock så delar alla klienter på den/de TV-kort som sitter i servern.
    D.v.s. ladda på med många TV-kort :-)
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #24
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Just, ja det finns även Andoid-klient till MP.
    Bra om man vill kolla på inspelad/live-TV i sin telefon.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #25
    Ok, så Oscam eller Newcs roll är bara att dela ut kortet till fler klienter?
    Isåfall börjar jag nog fatta hur allt hänger ihop.
    Vill inte krångla med för mycket nytt innan jag fått igång avkodningen, så serverdelen kan vänta tills dess.

    Kör med ampdroid som en lite mer avancerad fjärrkontroll, men har inte kopplat in tv- och filmfunktionerna än ;-)

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    62
    Tackad
    1 gånger
    Lånar tråden lite istället för att starta en ny tråd. Har nyss byggt en HTPC och kör med en DM800HD bredvid. Har förstått att jag kan köpa ett tvkort och sätta i htpc för att få signal. I boxen kör jag med cccam just nu mot en server i sovrummet. Vad behöver jag för att få igång cccam på min htpc? Kör med Win7 och XBMC.

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Skippa cccam och win7 och lägg in openelec med xbmc pvr /tvheadend så har du en kanonlösning ! Tvheadend har inbyggd kortklient som funkar kanon mot newsc/oscam (newcamd protokoll)

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    62
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Jönke Visa inlägg
    Skippa cccam och win7 och lägg in openelec med xbmc pvr /tvheadend så har du en kanonlösning ! Tvheadend har inbyggd kortklient som funkar kanon mot newsc/oscam (newcamd protokoll)
    Tack för ditt svar! Kan du rek något tvkort för Comhem som jag kan köra? Behöver ett för pci-e

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Kör satellit så tyvärr inte men kolla här http://openelec.tv/find-help/support...ware/tv-tuners eller sök i openelecs forum, du skall ha ett dvb-c kort

  10. #30
    annars finns det anysee e30 för usb

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss