Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Söker mentor som kan hjälpa mig komma igång med min dreambox.

  1. #1

    Söker mentor som kan hjälpa mig komma igång med min dreambox.

    Behöver lite hjälp så om du är kunnig. Har lite frågor som kanske blir bättre om vi tar via Pm. Skicka ett pm så kan vi byta mailadresser med varandra.

    /vhek

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Frågor i forumet, annars lär sig ingen annan.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag upphör inte att förvåna mig över alla dessa newbies som plötsligt dyker upp i forumet och tror att de ska få privatlektioner av "någon kunnig" för att lösa sina problem...

    Jag får ett antal pm med önskemål om liknande, men varför skulle jag lägga ner en massa jobb på att hjälpa någon för mig okänd person och sedan knappt få ett tack för besväret?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Som matkoh säger, annars ett alternativ att läsa Wikin och guider, där har du en hel del information som troligen
    besvarar de mesta av dina frågor och funderingar...
    Senast redigerad av Minime den 2011-03-29 klockan 10:07.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  5. #5
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Är även helt enig med atomized.
    Är inte det en klassiker så säg...
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  6. #6
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    En annan hypotes är att många newbies köper sig en Dreambox och tror att man kan se alla kanaler utan att betala för sig. Jag tvivlar starkt att vhek har något abonnemang för han postade ett inlägg den 27:e Mars om länkar till billiga abonnemang. Så till dig vhek och alla andra som vill se på tv......abonnera eller ha svart i rutan.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag upphör inte att förvåna mig över alla dessa newbies som plötsligt dyker upp i forumet och tror att de ska få privatlektioner av "någon kunnig" för att lösa sina problem...

    Jag får ett antal pm med önskemål om liknande, men varför skulle jag lägga ner en massa jobb på att hjälpa någon för mig okänd person och sedan knappt få ett tack för besväret?
    Jag får erkänna att jag känner mig något skyldig. Till mitt försvar får jag väl säga att jag inte är så van vid att använda forum som detta och att mina grundkunskaper om dreambox är i det närmaste obefintliga =(
    Ingen vill väl framstå som en idiot offentligt?
    Senast redigerad av 5pace den 2011-03-29 klockan 11:50.

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det var inte min mening att peka ut någon särskild.

    Men tänk på det så här:
    Att hjälpa någon som inte vet något om Dreamboxar och kortdelning är ett ganska stort jobb. Det är då rimligt att den som ber om det visar lite god vilja i gengäld. Det är kanske inte så troligt att "någon kunnig" vill lägga ner det jobbet på en för honom helt okänd person.

    Däremot om man märker att den som frågar verkligen vill lära sig och att vederbörande faktiskt har lagt ner lite tid på att söka i forumet och försökt förstå en del på egen hand, då kan det vara roligt att hjälpa en sådan person att komma vidare. Och gör man det genom forumet så får ju även andra chansen att lära sig något på vägen.

    Så jag är inte ovillig att hjälpa den som har försökt på egen hand och behöver hjälp för att komma vidare. Det gillar jag!
    Men de som tror att de ska få allt serverat borde fundera på varför någon skulle vilja göra sig det jobbet för deras skull?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det var inte min mening att peka ut någon särskild.

    Men tänk på det så här:
    Att hjälpa någon som inte vet något om Dreamboxar och kortdelning är ett ganska stort jobb. Det är då rimligt att den som ber om det visar lite god vilja i gengäld. Det är kanske inte så troligt att "någon kunnig" vill lägga ner det jobbet på en för honom helt okänd person.

    Däremot om man märker att den som frågar verkligen vill lära sig och att vederbörande faktiskt har lagt ner lite tid på att söka i forumet och försökt förstå en del på egen hand, då kan det vara roligt att hjälpa en sådan person att komma vidare. Och gör man det genom forumet så får ju även andra chansen att lära sig något på vägen.

    Så jag är inte ovillig att hjälpa den som har försökt på egen hand och behöver hjälp för att komma vidare. Det gillar jag!
    Men de som tror att de ska få allt serverat borde fundera på varför någon skulle vilja göra sig det jobbet för deras skull?
    Om du bor i Göteborg eller Kalmar kan jag komma förbi med en back öl nästa vecka...

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det var ju väldigt snällt av dig!
    Men jag har inget minne av att jag hjälpt just dig? Så jag känner inte att jag förtjänat de där ölen tyvärr...

    Skämt åsido, vad jag sett i andra trådar verkar du ha frågor om DM800 och där är inte jag mannen att hjälpa dig eftersom jag aldrig sett en sådan box. Jag kör mest lite udda boxar och på senare tid även HTPC.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss