Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Svt2hd

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger

    Svt2hd

    SVT2HD har dykt upp. Kan inte säga att CD har gjort så mycket reklam för dess entré. Den finns på samma transponder som SVT1HD.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nice! Måste provas.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    Kom en nyhet i förra veckan på Canal Digitals hemsida. http://www.canaldigital.se/Nyheter/S...Canal-Digital/
    Kul med nya HD-kanaler för övrigt.

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Hehe ja skulle väl vara fan det om man behövde både Viasat och Canal Digital för att få både SVT1 och SVT2 i HD
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Är det nu så då att de båda kanalerna helt avspeglar SVT1 & SVT2 fast i HD i den utsträckningen det finns?
    Då kan man mao lägga dem överst i listan på kanalplats 1 & 2? Antar förövrigt att de har 08:ans regionala sändningar?

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Ja det tror jag att det ska vara men långt från allt i HD, kanske 10-15% är HD i dagsläget...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Allt är nog inte HD, men vad gör det. Om SVT sänder ut program och skalar upp dem med hårdvaran, (precis som DVD med uppskalning), då blir bilden bättre på HDTV apparater då många skärmar återger bilden bäst i förhållanden till hur skärmen byggts osv, gäller ju speciellt LCD. Samma sak med en datorskärm. En del upplösningar ser helt knas ut men andra ser perfekta ut.

    Det mest irriterande är att dom borde ha två olika loggor som anger om om det är äkta HD och när det bara är uppskalat material. Grymt dock att CD redan börjat sända SVT1 och SVT2 HD.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Det mest irriterande är att dom borde ha två olika loggor som anger om om det är äkta HD och när det bara är uppskalat material
    Men är det inte det? Eller var det bara det när det hette SVTHD? Jag har för mig att det lades till "HD" efter loggan då, som det gör på TV4HD när det är riktig HD utsändning?

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    Logotypen är samma som vanliga SVT2 i HD-versionen.
    Senast redigerad av GlaZz den 2011-04-02 klockan 13:19.

  10. #10
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Glazz jaha, så det är så man kan identifiera om det är äkta HD, dom skickar ut 5.1 ljud.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss