Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Svt2hd

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    DennisOlof: Kanske inte riktigt :P
    Hade för mig att det texterna som visade ifall programmet sändes i HD respektive 5.1-ljud syntes samtidigt. Men nu ser det ut som att bara informationen om programmet sänds med 5.1-ljud (och undertexter via text-tv) i SD-versionen visas överhuvudtaget. Vet inte hur det ser ut i HD-versionen.
    Annars står det ju i TV-tablån om programmet sänds i HD hos SVT.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Det mest irriterande är att dom borde ha två olika loggor som anger om om det är äkta HD och när det bara är uppskalat material. Grymt dock att CD redan börjat sända SVT1 och SVT2 HD.
    Personligen tyckte jag det var bättre när det bara var en HD kanal, för tittade man på t ex en sportsändning med kanalskifte så kunde man lugnt sitta kvar och se på SVT HD för där gick ju hela sändningen. :-)

    Men det är väl en utveckling där allt förhoppningsvis kommer vara i HD tillslut och då har ju båda kanalerna sin plats.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Programläggares dumheter kommer vi väl aldrig ifrån. När SVTB och Kulturkanalen sedan också blir HD kommer sändningarna att skickas runt där också.... Har för mig att det var en ishockeylandskamp för ett par veckor sedan där första perioden vsades i SVT1 och reste enbart på SVTPLAY...

    Är varkligen inte sporthatare, men saknar tiden när sportprogrammen började någon minut innan tävlingen började och slutade när tävlingen var över och det inte behövdes några soffor. (Det hör i och för sig inte hemma i den här tråden).

    När HD-kanalerna får något/några år på nacken blir det nog mer sändningar som verkligen är i HD. Att få 5.1-ljud kommer nog att dröja. Skulle vila se den reporter som spinger runt i världens orodshärdar med utrustning för att spela in surroundljud.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Att få 5.1-ljud kommer nog att dröja. Skulle vila se den reporter som spinger runt i världens orodshärdar med utrustning för att spela in surroundljud.
    Nu hade vi ju isf haft chans att höra våra JAS i 5.1 surround.. ;-)

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Borde det inte vara dags för TV3HD snart...

  6. #16
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Personligen tror jag inte dem öppnar tv3 hd eftersom dem har parat den i sitt egna utbud. Jag skulle dock välkomna tv4 sport i hd format.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss