Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Tidsync på servern.

  1. #11
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    NTP kör man ju naturligtvis på alla datorer, något annat är inte aktuellt.
    Jodå, är man inte så speciellt kåt på vad exakt klockslag är så kör man utan och löser problemet med fel tid när problemet uppkommer. Jag är inte speciellt tidskåt så...
    Multitasking means screwing up several things at once.


  2. #12
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Kan vara bra att klockan fungerar korrekt av flera olika aspekter, detta gäller inte enbart för att kunna se när, hur med mera det skedde ett forum inlägg.
    Det har hyggligt stor betydelse för att systemet ska fungera korrekt och för att kunna se vad som händer i systemet vad gäller loggar med mera och även om det skulle uppstå några problem...
    I slut ändan gynnar det med andra ord Comhit crew och även de som driver servern...
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #13
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Nu var det inte forumet specifikt jag syftade på i mitt inlägg utan mer matkoh's förmaning att man kör NTP på alla datorer, alltid , jämt och alla som inte gör det är idioter (fritt tolkat)

    Jag är inte så förtjust i såna förmaningar därav min reaktion, en gång är ingen gång, men ....det är mer ett mönster när det gäller förmaningar av matkoh.

    Man KAN faktiskt formulera sig helt annorlunda för att få fram ett budskap

    Nog om det, en pseudodiskussion som inte behöver ältas mer.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  4. #14
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kod:
    root@CH-SRV-1:~# date
    Tue Apr  5 18:02:05 CEST 2011
    Servern är up-2-date, kör ntp varje dag. Tror det är nått med forumet som står fel. Ska undersöka saken omgående!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss