Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Får 90 % AGC men inte någon SNR

  1. #1

    Får 90 % AGC men inte någon SNR

    Har en 800 HD som är ny installerad men kan inte scanna upp kanaler, får 90 % AGC 0 i SNR och 0 i BER på thor men 90 % AGC 91 SNR och 0 BER på sirius.
    Kopplar jag in min andra box en 500 hd så får jag bra styrka både på thor och sirius.
    Vad kan felet vara på 800 boxen???

    Tacksam för hjälp

    /Pengo

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Har du en diseqc ? provat att köra kabeln eller kablarna direkt till din 800 box. Eller att koppla in boxen direkt med kabel till lnbn. (gissar på du har en switch men inte säker.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    DISEqC rätt inställt på mottagaren?

  4. #4
    Om ni menar switchen så har jag provat med 3 olika switchar i tre olika prisklasser,
    och min andra box 500 HD fungerar med alla tre,
    Vad för inställningar för diseqc kan man göra i mottagaren ??

    /pengo

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du kan ställa DISEqC i lägena: inget, DISEqC 1.0, 1.1, 1.2 och 1.3. Du kan ställa in i vilken satellit som skall tas emot på plas 1 eller 2.

  6. #6
    Har aldrig behövt röra detta tidigare?? är detta speciellt för 800 hd.
    Kör gemini 5.1, har upd. satellites.xml filen, kör thor , sirius

    ska kolla på inst. ikväll, men tror inte det är det som är problemet..

    /pengo

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    pengo01, det jag syftade på var att koppla förbi switchen bara för att se om din dm800 fungerar som den ska mot både CD och Viasat, för att kunna konstatera om det är just diseqc det är strul med eller om det kanske är boxen.

    I övrigt vet jag inget om dreambox eller vad som kan vara fel, det får andra svar apå.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Nej, det är inte speciellt för 800HD eller någon annan mottagare. DISEqC är ett allmänt protokoll som används så fort som mer än en satellit tas emot. Det kan vara så att din första mottagare kom förkonfigurerad som du ville ha den, medans den andra inte var det.

  9. #9
    Ok tack för tipsen..
    Har installerat dem likadant själv. det enda som skiljer är image gemini 5.1 för 500hd och image 5.1 för 800hd
    som finns att ladda ner här. 500 fungerar klockrent medans 800 får detta fel.
    Vet inte om det är någon skillnad på image filerna..
    och man behöver göra något annorlunda med 800 burken..
    Ska testa att koppla förbi switchen och se om jag får signal på thor och sirius var för sig.
    Blir att klättra lite i kväll...

    /pengo

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du borde inte behöva upp och klättra. Fungerar det på en mottagare så fungerar det. Felet är någonstans i mottagaren. En titt i instruktionsboken och lite googlande kommer nog att lösa problemet.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss