Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 36

Ämne: Hjälp med installation

  1. #11
    i satfind läget vad ska inställningarna vara på? fanns lite olika.

  2. #12
    Fått ok signal nu. Här kommer en ny fråga. Det står att jag har

    image:04.29.210
    Enigma: experimental

    -----------

    Skall jag uppdatera den eller är det den senaste?

  3. #13
    Ingen som svarar men jag frågar ändå.

    Har lyckats få in kanaler på viasat och canal+ men jag upplever det som vääääldigt segt ibland när jag byter kanal. Allt ifrån 2sek - 45sek innan jag får bild. Sen en annan sak som oroar mig. Ibland får jag fryslagg. Det brukar hålla isig mellan 4-20sek. Är detta någon som man kan komma undan gemon att uppdatera image? hårdavaruproblem? mjukvaruproblem?

  4. #14
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Skulle kunna vara att du har dålig/svag signal. Då tar det lång tid att koda upp bilden. Frysningar tyder också på dålig signal.
    Har du provat att switcha till en okodad kanal för att se om det går fortare?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Skulle kunna vara att du har dålig/svag signal. Då tar det lång tid att koda upp bilden. Frysningar tyder också på dålig signal.
    Har du provat att switcha till en okodad kanal för att se om det går fortare?
    kan va min server som jag e uppkopplad mot då?

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Njae...

    Tar du emot satellitsignalen skall du ställa in parabolen så att signalen blir så bra som möjgt. Om den är korrekt inställd kan frysningarna försvinna. Använder du markbunden mottagning "Boxer" skall du rikta i antennen så att signalkvaliteten blir så bra som möjligt. Använder du kabelTV kan det behövas en signalförstärkare mellan antennuttaget och mottagare,

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Problem med servern kan också ge såna symptom. Har du en egen server får du kolla i loggarna efter ev. problem. Är du uppkopplad mot någon annans server så kan vi inte diskutera det i detta forumet. Här får bara diskuteras cardsharing inom det egna hushållet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Ok men skulle en ny image kunna förbättra? Använder den som följde med just nu.

  9. #19
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Ny images = nya drivare och nya saker = många förbättringar
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  10. #20
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Jämför gärna med din (förmodade) W#-burk, prova köra den i 2-3 år utan uppdateringar så ska du se hur kul det är.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss