Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: CD-kort parabol kontra kabel-tv

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kort har nog inget med enskilda kanaler och frekvenser att göra utan stänger av och sätter på olika funktioner som till exempel aktivera familjepaket och/eller canal+ istället för TV4 (ja/nej), Kanal5 (ja/nej),....

    Spelar då ingen roll på vilka frekvenser kanalerna ligger.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Jag får testa helt enkelt. Inte svårare än så, det blir i Juni flyttlasset går, den som väntar får se...

  3. #13
    Canal Digital har olika typer av Kabeltv-nät. De som är matade med satellit kan man använda satellitkort i.
    De som e matade med IPTV funkar det inte med satellitkort i.

    Kundservice borde kunna svara på vilken typ av nät det e du ska flytta till.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    117
    Tackad
    2 gånger
    Detta lät lite skumt tyckte jag att dom skulle ha samma kort och kryptering både för kabeltv som parabol? Jag tog med mitt kort till en kompis som har canal digitals kabeltv. Och nej det funkade inte.

  5. #15
    Det är 2 olika upphandlingar från Canal Digital om man jämför kabel-tv/parabol, så kanalutbudet skiljer sig en aning mellan varandra. Sedan skiljer sig väl kodningen så det borde väl rimligtvis inte funka att skifta.. Däremot så kan nog CD programmera om kortet om man sitter på ett abonnemang och skall byta från parabol till kabel el. vice versa! Det är möjligtvis inte så det fungerar i Klippan?

  6. #16

    angående

    Jag har provat att sätta ett parabol kort i canaldigital kabel box. Det funkade No problem.

    Och ett CD kabeltv kort i satellitboxen funkade även det.

  7. #17
    Canal Digitals kabelnät ser olika ut på olika orter. Beroende på att man köpt upp olika mindre kabelTV-bolag genom åren.
    När jag bodde i Malmö så hade jag ett utbud och HD-box från Canal Digital Kabel, när jag sedan flyttade 2mil söder ut till Vellinge så fungerade inte HDboxen och jag var tvungen att få ett nytt kort samt en standard box. Nu har de uppdaterat där men det är många orter som kör på olika system och har olika utbud av kanaler.

    Jag har även en parabol och abonnemang från CD så när jag kopplat in den kan jag också testa att växla korten (kabel/parabol)

  8. #18
    Är det samma kort till CD:s digital-tv-nät i Göteborg (de kabel-tv-nät som tidigare drevs av GothNet) som till CD parabol? Jag åsyftar inte IPTV eller Kombort!

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ollan Visa inlägg
    Är det samma kort till CD:s digital-tv-nät i Göteborg (de kabel-tv-nät som tidigare drevs av GothNet) som till CD parabol? Jag åsyftar inte IPTV eller Kombort!
    Tror inte det funkar så längre. Det har gått tidigare!
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av LumberJack Visa inlägg
    Tror inte det funkar så längre. Det har gått tidigare!
    Någon annan som har något att inflika?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss