Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Viasatproblem..

  1. #1
    sm0kie
    Gäst

    Lightbulb Viasatproblem..

    Har 093E kortet och OScam 5141 med Smargo läsare i PC Linux och MgCamd 1.35 i DM600S. Kortet gäller till:
    [videoguard2-reader] tier: 00e3, expiry date: 2011/05/09-00:00:00

    Men i MgCamd får jag (cant decode) och i Oscam loggen står följande:

    (093E&000000/0488/AA:6DFA): rejected group (0 ms) (of 0 avail 1) (no matching reader)

    I config filerna har jag följande:

    [reader]
    label = viasat
    protocol = mouse
    detect = CTS
    enable = 1
    device = /dev/ttyUSB0
    #aeskey = 000102030405060708090A0B0C0D0E0F
    group = 1
    emmcache = 1,3,2
    BoxID = xxxxxxxxx

    user = user
    pwd = pass
    monlevel = 1
    uniq = 1
    group = 1
    au = viasat

    Någon som vet vad felet kan vara? Kortet verkar initiera korrekt om man läser igenom loggen dock förstår jag inte vad (no matching reader) betyder. Mvh.

    (Skrev i fel forumdel innan, hoppas att det inte gör något, mod)

  2. #2
    trannelnossnaj
    Gäst
    I oscam.server skall du också ha med caid=093E. Vidare kan du testa med att ändra protocol till
    protocol = smartreader lägg till Device=xxx:xxx där xxx tas fram med hjälp av programmet list_smargo

    //Lennart

  3. #3
    trannelnossnaj
    Gäst
    ex.
    [reader]
    label = viasat
    protocol = smartreader
    device = xxx:xxx
    detect = cd
    enable = 1
    caid=093E
    ident =093E:000000
    group = 1
    emmcache = 1,3,2
    BoxID = xxxxxxxxx

  4. #4
    sm0kie
    Gäst
    Testade med "caid" i configen men det hjälpte inte (och från vad jag läst så behövs inte det längre heller).. Sen vill jag hellre använda "mouse" protokollet med /ttyUSBx än "smartreader" med bus:ident eftersom min Smargo inte är av version 1.4 och jag har svårt att hitta rätt deviceinfo.

    Det måste fungera med "mouse" eftersom det fungerade tidigare., vet inte vad som kan ha skett annorlunda nu.. ingen vet vad (no matching reader) betyder och vart felet kan vara..

  5. #5
    sm0kie
    Gäst
    Nu disabla jag anti cascading och lyckades få bort (no matching reader) från loggen. Dock får jag bara detta nu:

    status 90 00 = ok but cw=00 -> channel not subscribed

    Trots att uppdatering av kortet (ser i oscam loggen) gäller till 9 Maj 2011. Vad kan vara fel nu? Använder mgcamd1.35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss