Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Dm800 se HD tappar ljudet

  1. #11
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Nu kör jag med en klonbox visserligen, men jag fick samma fenomen tills jag bytte fläkt i skräpet, verkar som ljudet är först drabbat när boxen går för varm i mitt fall. Nu sitter en usb-laptopfläkt under boxen och alla såna problem är borta. Det räckte att jag öppnade locket på boxen och lät den stå öppen för att den skulle transportera bort värmen innan jag fick tag på laptopfläkten. Kan vara värt att testa kanske..
    Multitasking means screwing up several things at once.


  2. #12
    Seniormedlem BruketFanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    BruketTown
    Inlägg
    163
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av SundaY Visa inlägg
    Har märkt samma sak också på min 800 SE box. Ljudet har försvunnit några gånger, reboot bak på knappen så funka det sen igen. Den har även hängt sig några gånger. En gång blev bilden helt lila :/. Kör med PLi image. Allmänt ostabil skulle jag säga. Får väl testa någon annan image även om jag älskar upplägget i PLi .
    Har två kompisar som har exakt samma problem. 800 SE box och Newnigma2 image.
    Dock har jag själv samma box/image, inte märkt något problem ännu... Skumt !!
    DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
    Goody Goody...

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    Kör ni ut ljudet via DVI/HDMI kabeln? Kör LT på mina boxar och på den ena så har ljudet försvunnit ibland (800 orginal) och då har det räckt med att dra i och sätta tillbaka HDMI kabeln i TV:n annars funkar en annan 800 och 8000 box helstabilt utan problem. Så jag vet inte om fenomenet beror på TV:n eller boxen.

  4. #14
    Jag har haft samma problem så jag utgick faktiskt från att min box var trasig. Är på lagning nu. Med detta verkar ju vara ett allmänt fenomen som många drabbats av. Jag har själv provat alla möjliga imager med exakt samma resultat så därför utgick från att boxen var trasig.
    Det verkar ju som om någon drivrutin med HDMI är buggig just nu så det är därför att det händer. Dream Multimedias hämnd för att man inte kör deras officiella programvara.

  5. #15
    Seniormedlem BruketFanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    BruketTown
    Inlägg
    163
    Tackad
    7 gånger
    Du kanske har hittat något drzaphod. Jag kör scart, men är nästan säker på att mina kompisar kör HDMI.


    Citat Ursprungligen postat av drzaphod Visa inlägg
    Jag har haft samma problem så jag utgick faktiskt från att min box var trasig. Är på lagning nu. Med detta verkar ju vara ett allmänt fenomen som många drabbats av. Jag har själv provat alla möjliga imager med exakt samma resultat så därför utgick från att boxen var trasig.
    Det verkar ju som om någon drivrutin med HDMI är buggig just nu så det är därför att det händer. Dream Multimedias hämnd för att man inte kör deras officiella programvara.
    DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
    Goody Goody...

  6. #16
    hej
    Jag har samma problem. som de flesta här. Har en ny (orginal)dm 800 HD SE med Peter Pan version 3. Ljudet försvinner när jag zappar till olika kanaler. Är det mjukvarefel eller hårdvarufel?

    Ska man byta till en annan image? Peter Pan känns ganska buggig, är det värt att byta till en annan vilken är bäst tycker ni??

  7. #17
    Jag har lagt märke till att när ljudet slutar fungera efter att man zappar mellan kanalerna så funkar fortfarande ljudet via dreambox webcontrol men som sagt inte från tv.
    Är det så för alla andra?
    Vad har ni gjort för att det ska funka igen, bytt image eller?

  8. #18
    Jag upplever samma problem med min 800HD se(Peter Pan). Har någon kommit på en lösning på problmet?

  9. #19
    Jag har precis samma problem. Kör LT 6½ på DM800se original(ny 2013/08). När jag zappar mellan kanalerna försvinner ljudet. Boxen går inte varm, håller ca 38 c(antar att det inte är för varmt). Kör HDMI till min hemmabioanläggning. Testat avaktivera/aktivera AC3, starta om CAM och alla andra möjliga tips som jag försökt läsa mig till.
    Eftersom det verkar vara ett problem även för andra images har jag inte flashat om den.
    Är detta ett drivrutinsproblem? Har försökt koppla in min optiska kabel för att om möjligt köra ljudet via den men inte lyckats.
    Vet inte hur man kollar loggar för att se vad som kan vara fel.
    Någon som har löst problemet?

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Har du installerat Plugins för textning?
    Har du installerat bullz-text så kan ljudet krångla.
    Avinstallera den och installera gSub istället.

    lycka till :-)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss