Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Dm800 se HD tappar ljudet

  1. #21
    #Frelock
    Tack för svar. Nej. Visserligen hade jag gSub installerat en kort period innan jag insåg att det sket sig vid timeshift men dessa är avinstallerade. Problemet fanns både innan och efter tyvärr. Möjligtvis kan det vara andra plugins som redan finns i LT som gör något? Har misstänkt EPG:n men svårt att göra något åt den förutom att jag valt bort LTepg som standard.
    Får ringa satellitproffsen och fråga om det är ett känt problem... Verkar ju inte vara ensam om det iaf.

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    I OpenPli kommer ljudet tillbaka om man trycker på AUDIO på fjärren. Sen slår man på och av AC3 downsampling. Då slipper man iaf starta om boxen.
    hade inte det problemet när jag körde gamla 800:an och optisk ljudkabel.

  3. #23
    #micklarn
    Tack för svar. Har provat detta men det fungerar inte hos mig. Tänker att det kan vara något som händer via HDMI-anslutningen, men har inte hittat något sätt att köra ljudet via optisk och bilden via hdmi (varken i boxen eller mitt hemmabiosystem).

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    optisk ljud är alltid på från dreamboxen, bara att välja ingång på hemmabion

  5. #25
    En liten uppdatering.
    Har nu kopplat boxen till tv:n via HDMI och ljudet via optisk kabel till hemmabiosystemet.
    Samma sak händer efter lite zappande. Ljudet försvinner. Det som nu även hände var att bilden blev grön ena gången och rosa andra gången.
    Ljudet försvinner både från TV:n och från hemmabiosystemet.
    Börjar kännas som att problemet sitter i boxen...
    Ska bli uppringd av supporten på satellitproffsen idag. Fortsättning följer.

  6. #26
    Har det löst sig? Fernando Torres jag har exakt samma problem har LT61/2 och orginal box
    i så fall vad var felet

  7. #27
    Har det löst sig? Fernando Torres jag har exakt samma problem har LT61/2 och orginal box
    i så fall vad var felet

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss