Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: Dm800 se HD tappar ljudet

  1. #1

    Dm800 se HD tappar ljudet

    Hej kör img PeterPan-Neverland.v2.DM800HDse & mgcamd 1,35, funkar kanon, men den tappar ljudet på alla kanaler efter en stund, och kräver omstart för att få tillbaka ljudet, sen går det en stund och vid kanalbyte försvinner det igen, några tips ?

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Provat med en annan image? Vad kör du för ljud ut, standard eller ac3?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    60
    Tackad
    5 gånger
    en kompis hade samma problem med sin DM500HD, vi löste det genom att installera Dreamelite image istället.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Provat med en annan image? Vad kör du för ljud ut, standard eller ac3?
    Har provat med iCVS-Image-dm800se-20110324162204, samma problem där + mgcamd strulade i den (lyckades väl inte instalera cam rätt där, för den strulade)
    så därför testade jag PP som hade cam för dl, ac3 är avstängd

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Prova med Newnigma2 3.2.1, kör den själv i min DM800se och den fungerar klockrent! Där finns även cams för nerladdning i den!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av cossierolle Visa inlägg
    en kompis hade samma problem med sin DM500HD, vi löste det genom att installera Dreamelite image istället.
    Jag har samma problem med min DM500HD. Kör med iCVS GP3 + CCcam. Allt fungerar finfint, men ljudet försvinner vid kanalbyte och ibland fryser även bilden med kugghjulen i övre vänstra kant. Boxen kräver omstart med strömknappen baktill för att återgå till normalt beteende. Dessutom reagerar inte fjärrkontrollen precis efter uppstart av boxen. Hjälp med kommentarer SNÄLLA!?! Måste jag flasha om, isf vad fungerar stabilt på en DM500HD och vilken image har softcams inlagt som standard?

    Mvh...
    Senast redigerad av snfilms den 2011-05-17 klockan 11:43.

  7. #7
    Precis så funkade min 800 se hd, både med icvs och Peter pan img, nu är jag på newnigma, hittills funkar det, newnigma har cams för nerladdning

  8. #8
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Helt plötsligt har även min 800HD SE med Newnigma börjat tappat ljudet, startar om så är ljudet tillbaka, men kan försvinna igen efter en stund, ideér?
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  9. #9
    Har märkt samma sak också på min 800 SE box. Ljudet har försvunnit några gånger, reboot bak på knappen så funka det sen igen. Den har även hängt sig några gånger. En gång blev bilden helt lila :/. Kör med PLi image. Allmänt ostabil skulle jag säga. Får väl testa någon annan image även om jag älskar upplägget i PLi .

  10. #10
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Ja väldigt tråkigt är det, har flaschat 3 ggr. med newnigma som jag älskar i övrigt. funderar på att prova Dream-Elite nu sägs vara stabil den, stämmer det att dream-elite är nya nemesis?

    Edit: såg nu att det även finns EDG-Nemesis i filarkivet, tror jag provar den, vet ej vart jag fått det ifrån att Dream Elite skulle vart nya Nemesis :=)
    Senast redigerad av CharlieX77 den 2011-06-02 klockan 12:21.
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss