Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problem med fjärrkontroll och EPG (DM600C + gemini 4.7))

  1. #1

    Problem med fjärrkontroll och EPG (DM600C + gemini 4.7))

    Hej.

    Jag har flashat min DM600C (PVR) med Gemini 4.7. Jag är nöjd med det mesta men några saker är ganska störande.

    1) Fjärrkontrollen känns allmänt ganska buggig och verkar leva ett eget liv. T.ex händer det väldigt ofta när jag zappar mellan kanalerna att boxen tror att jag vill byta till "channel 2". Den verkar tro att jag har tryckt på "2" på fjärrkontrollen fast jag inte gjort det. Någon annan med liknande problem och en eventuell lösning på detta?

    2) Någon som vet hur man ställer in multiple EPG? Jag skulle vilja ha en EPG som visar information från alla kanaler samtidigt och inte bara info från den aktuella kanalen. Är det något man kan ladda ner eller någon inställning som jag missat?

    3) Är det möjligt att flasha DM600C med en image baserat på Enigma2 eller är det bara Enigma1 som gäller?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    1. Gemini och seg fjärr är rätt känt fenomen. har för mig om jag nu int minns fel att det finns en inställning som heter ReZapp eller något under "Blue Pannel" och Extras eller något, denna kan man prova stänga av.

    2. Multi EPG ska du kunna få fram om du har hela kanal listan och sedan trycker "info" knappen uppe till vänster om OK knappen.
    Annars ska du kunna ändra fjärrkontrollerns knappar om du ändrar i denna filen:
    /var/tuxbox/config/enigma/resources/rcd5xxx.xml

    3. Det fanns tidigare en Beta Image Enigma 2 för dm600,vet dock inte vad som hände med denna.
    Men rekomenderar dig att hålla dig till Enigma 1 image då det inte är så mycket minne och proppen är rätt klen i en DM600.
    Skulle du installera enigma 2 i en dm600 så blir den nog väldigt seg.
    Skulle kunna rekomendera dig att testa OpenPLi v1.0 som är en Enigma 1 image.
    Har själv testat den på en dm600 och den blev väldigt snabb och pigg gämfört med tidigare.
    http://www.pli-images.org
    Senast redigerad av Minime den 2011-05-18 klockan 14:06.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #3
    har samma problem med min dm600 den kan helt plötsligt göra ett komando som jag inte tryckt (tex kan boxen skriva en 2a när jag zappar uppåt) kör PLi och kan inte tänka mig att det är flashen som är problemet. någon som vet om det här är ett vanlig förekommande problem?
    Senast redigerad av jonx den 2011-07-27 klockan 00:03.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss