Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: DM500 (clon) helt död

  1. #1
    Medlem kozmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger

    DM500 (clon) helt död

    Boxen hakade upp sig och bilden frös till... Efter omstart av boxen så går det inte starta upp den något mer.

    LED lampan på boxen lyser. Men ingen bild dyker upp på tvn, helt svart är det... Den verkar inte få ipadress heller.

    Jag har testat en annan strömadapter men den verkar inte fungera.

    Image: OpenPLi...
    DM800HD

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    testa att flasha om den.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    AZBOXar är mer pålitliga... ;-)

    Nog med elakheterna. Prova att ha boxen strömlös och ta bort alla anslutningar. Låt en sedan vara strömlös under en lång tid; kanske ett dygn.
    Anslut sedan enbart strömkabeln och starta mottagaren. (Det är för att mottagaren skall ladda ur sig och förhoppningsvis tappa minnet där felet sitter)

  5. #5
    Medlem kozmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Vad är en riktig box? Du köper själv cloner.

    "Köpte en från http://www.satfooldeals.co.uk/ 430pund & leveransen tog 30 timmar. Funkar som en dröm"


    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    AZBOXar är mer pålitliga... ;-)

    Nog med elakheterna. Prova att ha boxen strömlös och ta bort alla anslutningar. Låt en sedan vara strömlös under en lång tid; kanske ett dygn.
    Anslut sedan enbart strömkabeln och starta mottagaren. (Det är för att mottagaren skall ladda ur sig och förhoppningsvis tappa minnet där felet sitter)
    Hmm... Den har varit strömlös i flera dagar! Skall försöka flasha om den med en nollmodems kabel...
    DM800HD

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Klart att jag har köpt EN klon, men jag är MYCKET väl medveten om att den kan gå sönder när som helst.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Pröva att flasha om den med DREAMUP igen, anslut nollmodemskabel och se om den är kontaktbar. Då vet du först o främst att den lever. Ibland har klonerna ett eget liv och när processorn blir för varm (därav kylare på klonboxarnas processor), så tappar den allt innehåll och boxen vägrar starta, som om den skulle behöva JTAG:as, men den är inte död på det sättet. Jag tror att DREAMUP borde fungera.

  8. #8
    Medlem kozmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Jag skall ge det ett försök i helgen. Måste först släpa fram den gamla datorn... Återkommer med svar!
    DM800HD

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Jag tillhör långt ifrån någon av höjdarna här inne - tvärtom tyvärr... Men vore jag som dig så skulle jag innan jag gav upp, åtminstone göra ett försök med att flasha med nullmodemkabel och Dreamup och då lägga in den "urgamla" original-imagen för DM500 (hämta från Gemini) och då samtidigt göra några extra flash erase för att försäkra dig om att allt är borta ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  10. #10
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Det är faktiskt inte så ofta som en DM500 går sönder (i alla fall inte den klon kvalitén jag köper). Däremot så kan dom tappa minnet lite ibland olika ofta beroende på omständigheter. Ett sätt att råka ut för det oftare är att ofta bryta strömmen till den. Jag tror du får igång den om du flashar om den med dreamup.


    Citat Ursprungligen postat av kozmo Visa inlägg
    Boxen hakade upp sig och bilden frös till... Efter omstart av boxen så går det inte starta upp den något mer.

    LED lampan på boxen lyser. Men ingen bild dyker upp på tvn, helt svart är det... Den verkar inte få ipadress heller.

    Jag har testat en annan strömadapter men den verkar inte fungera.

    Image: OpenPLi...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss