Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Mgcamd/NewCS lirar inte tillsammans med LT6½ SP4 eller SP5. Varför?

  1. #1

    Angry Mgcamd/NewCS lirar inte tillsammans med LT6½ SP4 eller SP5. Varför?

    Hej.

    Jag är sedan nyår ägare till en DM500 HD och en DM8000 HD. Efter att ha skannat av vilka images som fanns tillgängliga fastnade jag för LT6½.

    Förutom några irriterande hängningar då och då gillar jag deras produkt. När de i april kom ut med SP4 provade jag installera den på DM500 HD men till min förtret lyckades inte jag få någon bild på mina Canal Digital kanaler. Okodade kanaler syns dock.

    Då det inte fungerade på 500 HD gjorde jag inget försök på 8000 HD. I maj kom ytterligare en ny release, SP5, men efter ytterligare ett antal installationsförsök på 500-boxen fick jag fortfarande ingen bild på CD-kanalerna. Går jag tillbaka till SP3 fungerar allt som vanligt.

    F.Y.I. kör jag mgcamd 1.30d och newCS 1.67 och tror inte jag har något fel i uppsättningen, ty det fungerar ju med SP3.

    Finns det någon här på forumet som har någon information om varför det inte fungerar? Har även provat med mgcamd 1.35a men resultatet är lika nedslående.

    All hjälp/information skulle uppskattas, för efter ett antal dagar med felsökning har jag kört huvudet i väggen rejält.

  2. #2
    Har också samma problem...

  3. #3
    Medlem Dahlas avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    108
    Tackad
    2 gånger
    Jag hade samma problem igår med just 500HD på en kompis box.
    Slutade med att jag la på PLi Jade3 och laddade in mgcamd från deras server.
    Sen funkade allt kanon.

  4. #4
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Kolla härhttp://www.comhit.net/showthread.php/28166-installera-mgcamd-1.35.a-p%C3%A5-LT.Sixth.and.a.half.5-dm8000

  5. #5
    Medlem Dahlas avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    108
    Tackad
    2 gånger
    optimal: Som jag skrivit i den tråden så fick inte jag ordning på den lösningen med DM500HD.
    Vet inte varför...
    Men jag rekommenderar i alla fall PLi, då jag har testat och det funkar.

  6. #6
    Hej och tack för att ni ledde in mig på rätt spår!

    Jag loggade in via telnet och länkade om enligt

    ln -ns /usr/keys/ /var/keys

    och vips så fick jag bild.

    Dock har jag provat skapa filen "S99symlink" enligt instruktionen och placera den i /etc/rcS.d men det fungerar i varje fall inte för DM500 Hd.

    Klockan är mycket och jag får försöka hitta någon fil att placera omlänkningen i imorgon. Någon som har förslag på lämplig init-fil som körs vid varje omstart?

  7. #7
    Jag upplever detsamma som KEW.
    Måste finnas nån annan uppstart fil att trycka in kommandot i?

  8. #8

    Ok, fick hjälp av Lädret...

    Start kör -skriv- cmd (enter)
    -skriv- telnet IPtillDINmottagare (enter)
    -skriv- root (enter)
    -skriv- dittPASSWORDtillMOTTAGAREN (enter) inmatning syns inte, skit i det.
    -skriv- nano /etc/init.d/bootup (enter)
    använd piltangenterna så du kommer under sista raden.
    skriv in följande
    ln -s /usr/keys /var/keys

    Sen stänger du. Jag vet inte hur man sparar och ersätter den gamla så jag fick gå in via ftp och ändra namn på befintliga bootup för att sen göra bootup.save till den aktuella bootup.
    Sen fungerar mgcamd.

    Provade att göra detta direkt i flashfxp men det ville sig inte alls. Då bootade mottagaren inte klart.

    Lädret kan nog förklara hur man sparar filen direkt.

    Förstår inte varför LT har klyddat till det...

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Problemet är ju som ni redan vet att även om keys mappen ligger i usr/keys så fungerar det inte. Det måste även ligga en symlink i var mappen precis som skrivet ovan.
    Problemet är dock att vid varje omstart så körs en fil som heter var.tar.gz som ligger i etc mappen.

    Denna fil innehåller mapp strukturen och skrivs om vid varje omstart. Vilket betyder att om inte keys symlinken ligger med i var.tar.gz så kommer den inte att skapas efter omstart även om man gjort symlinken manuellt.

    Lösningen är att packa upp gz filen och lägga till en symlink i filen och sedan packa den igen och ersätta fílen i etc mappen.

    Att lägga till raden ln -s /usr/keys /var/keys i bootup är inte rätt men det kanske fungerar
    Hur som helst så är det inte tänkt att det skall vara så från början.
    Senast redigerad av balob den 2011-05-27 klockan 20:10.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss