Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 47 av 47

Ämne: Få igång stream på webinterface

  1. #41
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Nix, men du kan transcoda via ex. VLC
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #42
    Håller på att bli galen. Är det så att DM500 helt enkelt inte är gjord för streaming? Har läst att väldigt många andra haft liknande problem också. På gemini får jag streamen att funka "ibland", både lokalt och utanför nätverket. Byter man kanal får man prova flera gånger innan man få igång den igen. Byter man för många gånger hänger sig hela skiten. På PLi fungerar den alltid perfekt lokalt men utifrån hackar bilden varannan sekund. Har aldrig hängt sig dock. Några idéer? Prova en annan image?

    Ska nämnas att jag har två DM500 och båda är kloner och beter sig i stort sett likadant.

  3. #43
    Ingen?

  4. #44
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Enkelt svar: Glöm DM500, den är för klen. Köp en DM800 så orkar den med.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #45
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Alltså:
    Om streaming funkar perfekt lokalt så funkar din Dreambox som den skall. Streaming på en DM500 med PLI funkar nästan problemfritt.
    När du sedan ska försöka streama utanför ditt lokala nätverk stöter du på en hel massa problem. Inget av dem har emellertid med Dreambox att göra och det hjälper inte att fråga efter vilken image du ska använda på DM500...

    För att lyckas streama utanför sitt lokala nätverk måste man ha koll på en hel massa saker, bandbredd, öppna portar m.m. Jag har ingen färdig lösning för det här men det är inte så att de här problemen löser sig med en annan image på Dreamboxen. Det är nätverksproblem och måste lösas för sig.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #46
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Precis som Atomized säger så måste du ha tillräcklig bandbredd på båda ställen, och har du ex. ADSL hemma (som ger 1-2 mbps ut) så glöm det direkt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #47
    Jag tycker allt låter märkligt eftersom streamen fungerar perfekt IBLAND på gemini. Då kan man väl utesluta bandbreddsfrågan och därmed också nätverksfrågan? Är det någon här som är duktig på nätverk? Jag använder Netgear CG3100 och har för närvarande stäng av NAT så alla portar är väl öppna?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss