Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ingen service från Viasat

  1. #1

    Ingen service från Viasat

    Förra året tog jag över ett viasat-abonnemang från ägarna av huset som vi köpte.

    I februari gick boxen sönder och jag beställde ny utrustning som var en HD- box och en vanlig tvillingbox till sovrummet. Till utrustningen fick jag ett nytt huvud till parabolen eftersom det gamla bara hade en antenningång.

    Inte lyckats få in bra inställning
    Under de två månader jag haft de nya boxarna har jag aldrig lyckats få in en så pass bra inställning på parabolen att jag har alla kanaler fungerande på båda boxarna. Börjar det blåsa och regna ute så blir det såna störningar att det ofta inte går att titta på tv alls. Vid upprepade tillfällen har jag även tappat all kontakt med satelliten.

    Ringde till Viasat
    Idag ringde jag till viasat för att höra om de kunde hjälpa mig med problemet. Som svar fick jag att det de kunde göra var att skicka en tekniker som riktar om och ställer in parabolen. För det skulle jag få betala 995:-

    Mitt svar blev att jag tyckte det var vansinnigt eftersom jag ändå betalat 1000:- för den nya utrustningen och betalar ca. 700:- i månaden för abonnemang och korthyra.

    Svaret från viasat blev att eftersom jag inte tecknat något nytt avtal utan bara övertagit ett tidigare ingick inte installation av den nya utrustningen. Den måste jag alltså betala dryga 1000:- för.

    Girigt
    Jag tycker det är för jävla girigt av dem. De menar alltså att jag ska betala 1000:- och flera hundra i månaden för en ny utrustning som jag uppenbarligen inte kan installera själv. Direkt dålig service och support! Överväger starkt att säga upp avtalet.

    Ville bara få det ur mig.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Hur mycket pillade du på parabolen när du bytte LNB? Det behövs inte mycket för att den skall rubbas ur det optimala läget. Det finns enkla mätare som inte kostar många pengar som gör att du kan ställa in parabolen optimalt själv. Tänk också på att signalen kan förbättras om LNBt vrids lite grann i hållaren.

    Det LNB som V skickar med är inte dåligt, men det finns bättre på marknaden. Bättre= känsligare+högre förstärkning.

  3. #3
    Medlem Dahlas avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    108
    Tackad
    2 gånger
    Är det bindningstid kvar på abonnemanget?
    Om inte, så ring och säg upp. Sen tecknar du nytt. Du får då en parabol, en box, LNB med fyra utgångar samt fri installation och du får testa alla kanaler fritt i tre månader (alltså noll i månadskostnad).

    Jag vet även någon som blivit erbjuden fortsatt abonnemang för halva kostnaden när han sa upp sitt.

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    10
    Tackad
    1 gånger
    Hej PetKar!

    I de fall som en kund redan har en avtalstid som överstiger 6 mån, kostar ett serviceuppdrag (installationshjälp) precis som du säger 995kr. Är det så att man har en avtalstid på under 6 mån så är priset istället 495kr.
    Vill du istället försöka att utföra paraboljusteringen själv så finns det bra information på våran hemsida viasat.se att tillgå.
    Om detta inte hjälper är du välkommen att höra av dig till vår tekniska support för ytterligare vägledning på nummer 0771-52 20 00.

    Hälsningar
    ViasatSupport

  5. #5
    Pillade inte alls vad jag vet.

    Hade lite problem med bilden med den gamla boxen också när det regnade mycket eller blåste men inte lika illa som det är nu.

  6. #6

    Post

    Citat Ursprungligen postat av ViasatSupport Visa inlägg
    Hej PetKar!

    I de fall som en kund redan har en avtalstid som överstiger 6 mån, kostar ett serviceuppdrag (installationshjälp) precis som du säger 995kr. Är det så att man har en avtalstid på under 6 mån så är priset istället 495kr.
    Vill du istället försöka att utföra paraboljusteringen själv så finns det bra information på våran hemsida viasat.se att tillgå.
    Om detta inte hjälper är du välkommen att höra av dig till vår tekniska support för ytterligare vägledning på nummer 0771-52 20 00.

    Hälsningar
    ViasatSupport
    Tycker ändå det är dålig service från er.

    Betalar jag så mycket pengar på en helt ny utrustning som jag gjort och gör borde installationsservice ingå med tanke på att saker på parabolen ska bytas. Jag vet hur känslig en parabol kan vara och har varit försiktig men får ändå inte in bra bild.

    Tvivlar på att information på er webb eller hjälp över telefonen skulle hjälpa mig när parabolen är så känslig som den är.

    Istället måste jag alltså betala 1000:- till för att kunna använda min nya utrustning som jag betalat flera tusen för!

    Detta kommer leda till att jag säger upp mitt abonnemang eftersom jag inte tänker betala en mindre förmögenhet för något som jag inte kan få att fungera.

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    10
    Tackad
    1 gånger
    Hej PetKar!

    Tråkigt att du känner så som du gör, men ge ändå vår sida en chans.
    Här får du en direktlänk för parabolinställningen, vi hoppas att den är till hjälp för dig!
    http://www.viasat.se/sites-paytv/via...stallation.pdf

    Lycka till!

    Hälsningar
    ViasatSupport

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss