Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hiitar inte alla kanaler Comhem

  1. #1

    Hiitar inte alla kanaler Comhem

    Har precis installerat om min dator som strulat ett tag.

    Precis som tidigare installerar jag Mediaportal 1.2.0 Beta med acamd

    Använder precis samma config som tidigare men nu hittar jag inte i närheten av alla kanaler. Har testat både med "Comhem Stockholm" och "Comhem Stockholm New" plus att jag laddat ned en ny xml-fil med frekvenserna från´http://forum.team-mediaportal.com/su...ockholm-95822/

    Problemet är att jag inte får alla kanaler som tidigare. Bland annat saknas SVT2 HD. SVT1 HD finns däremot. Och så saknas HustlerTV...
    Totalt hittas 108 kanaler. Vad har ni andra med ComHem?
    Någon som har något tips?
    Windows 7 SP1 och Cinergy 1200 har jag...

    Har meckat lite med inställningarna på modulation och Freqency efter lite googlande men utan resultat.

  2. #2
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    Välj Advanced tuning options och Search for transponder list när du scannar. Välj en frekvens, symbolrate och modulation där du vet att det finns kanaler. Detta gör att MP hittar en lista över transpondrar och scannar alla dessa efter kanaler, ungefär som en digitalbox gör.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av trug Visa inlägg
    Välj Advanced tuning options och Search for transponder list när du scannar. Välj en frekvens, symbolrate och modulation där du vet att det finns kanaler. Detta gör att MP hittar en lista över transpondrar och scannar alla dessa efter kanaler, ungefär som en digitalbox gör.
    Tack för svar,

    Har du koll på vad det ska vara för frekvens, symbolrate och modulation?

    Har testat kombinationer mellan:
    Freq 306/314 khz
    Sym 6875
    Mod 64/256 QAM

    Samma svar vaje gång:
    Scan Done, found 0 transponders

  4. #4
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    Beror på var du har dina kanaler men kanske ->
    Freq: 290000
    Sym: 6875
    Mod: 64 Qam

  5. #5

  6. #6
    Har motsvarande problem, hittar dock hustler . SVT2 HD är jag främst ute efter, någon som känner till freq, sym samt mod för Stockholm?

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    31
    Tackad
    3 gånger
    Jag hittar inte heller SVT2 HD. Varken med min dreambox eller direkt i TVn (har ca modul).

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss