Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Vill kunna köra min dreambox 500c utan cardsharing

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    54
    Tackad
    1 gånger

    Vill kunna köra min dreambox 500c utan cardsharing

    Hej,

    Jag skulle vilja bara ersätta min comhem box med min dreambox utan att ha cardsharing.
    Jag kör PLI och vet inte vad man ska välja i softcam menu. Där står allt på default eller none. Innan var det på mgcamd. Men jag vill inte ha en server i dreamboxen eller något. Utan ha en dreambox för en TV.
    Jag får bara svart bild och trycker jag på card info så säger den att ingen kort hittas.
    Har testat och sätta in kortet på olika sätt utan att lyckas.

    Jag misstänker att man måste välja att man vill köra interna CI-modulen, isåfall hur går man till väga och behöver man installera något?

    PS: Har testat med ccam och config filen och kört lokalt utan att få bild. Enligt ett annat inlägg så räckte det att installera det så skulle det funka.

    Ha det bra och tack för hjälpen.
    Senast redigerad av dorfie den 2011-06-14 klockan 14:11.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    54
    Tackad
    1 gånger
    Får även no or uknown card i card info. Sätter in kortet med chip nedåt.
    Enligt någon så behöver man inte ändra config filen om man kör lokalt. Men det känns som det är fel /dev/... i config filen?

    Är det isåfall filen i /var/etc/ccam.cfg man ska ändra på?

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Tror inte att cccam fungerar med Com Hem så om du vill ha den att fungera får du sätta upp en server+klient i din box. (som för övrigt cccam också är)

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    54
    Tackad
    1 gånger
    Jag trodde man skulle slippa konfiguera om man vill använda sin kort normalt utan att cardshara. Är det verkligen nödvändigt och behöva sätta upp dreamboxen som server och klient? Som sagt vill jag inte dela kortet alls. Utan bara köra på en TV och kort i dreamboxen.

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Ja, tyvärr. Du delar med dig själv så att säga.
    Jag kan rekommendera NewCS och Mgcamd. Stabil lösning och hyfsat enkel att sätta upp med gott om guider hur man gör.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    54
    Tackad
    1 gånger
    joo jag vet om det. Hade en lösning innan med newcs och mgcamd. datorn server och dreambox klient. Men tyvärr pajade datorn. Orkar inte sätta upp en ny server. Därför tänkte jag bara köra via en dreambox istället.

    Synd att man behöver göra detta även med en dreambox bara

  7. #7
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Prova Camd3, har för mig att den funkar med Com Hem. Camd3 liknar CCcam och behöver inte konfigureras. Annars är det NewCS/MgCamd eller OSCam som gäller. OSCam är också server/klient i en applikation men lite svårare att konfigurera.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    54
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    Prova Camd3, har för mig att den funkar med Com Hem. Camd3 liknar CCcam och behöver inte konfigureras. Annars är det NewCS/MgCamd eller OSCam som gäller. OSCam är också server/klient i en applikation men lite svårare att konfigurera.
    Testade med Camd3 med samma resultat, dvs svart bild hmm..

  9. #9
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av dorfie Visa inlägg
    Testade med Camd3 med samma resultat, dvs svart bild hmm..
    Kort-chip innåt/nedåt?

    Jag är ganska säker på att Camd3 funkade när jag testade för ca: ett halvår/år sedan. Com Hem kanske har ändrat något.
    Canal Digital som också kör Conax krypering funkar med CCcam...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    54
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    Kort-chip innåt/nedåt?

    Jag är ganska säker på att Camd3 funkade när jag testade för ca: ett halvår/år sedan. Com Hem kanske har ändrat något.
    Canal Digital som också kör Conax krypering funkar med CCcam...
    Kort-chip pekar nedåt och innåt. (vita bakrunden uppåt).
    Problemet är att kortläsaren inte hittar kortet när jag går in i software cam och trycker på gula knappen för card-Info. Så säger den "no card inserted"????

    Är ni säkra på att man inte behöver ändra config filen för att säga var kortläsaren sitter? ( som man gjorde i newcs /dev/USB etc..).

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss