Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Dreambox DM500+ Newnigma 1,35a

  1. #1

    Dreambox DM500+ Newnigma 1,35a

    Har precis skaffat en Dreambox DM500HD och en kompis har hjälpt mig med att lägga in ny mjukvara iform av Newnigma 1,35a. Försöker hitta kanaler och ställa in parabolen med hjälp av satfindern i boxen. Men det verkar omöjligt att få signal, vridit i flera timmar.

    Finns det tips på hur man får det att bli stabil signal? Jag har fått de 2 översta staplarna i satfindern stabila på ca. 40%, inget mer annars varierar dem hela tiden var för sig kraftigt från 0-100% utan att bli stabila. Hur mycket behöver man för att hitta kanaler?

    Vad säger de 3 staplarna i safinder uppifrån och ner? Vilken är viktigast att hålla koll på? Sedan finns det en ruta som säger "lock" och bli grönkryssad om båda staplarna är stabila men boxen hittar ändå inga kanaler.

    1:a gången jag håller på med detta och försöker hitta på nätet hur det ska vara men har inte kommit speciellt långt med informationssökande.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det gäller också att ställa in mot rätt satellit.

  3. #3
    Jo, det är valt Thor /intelsat 10-2

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    En billig satellitsökare alt en orginal cd eller viasatbox gör jobbet enklare. Dreamboxens satfinder är usel. Jag har med alla kablar urdragna ur LNB fortfarande 47% signalstyrka =)

    Du behöver upp mot 75-80% gissningsvis för att hitta kanaler
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Har nu hittat signalstyrka, närmare 100% 30-35% på AGC hittar alla kanaler men får ingen bild?!

    Startat om box, emu ja allt jag kan hitta att starta om men får ingen bild. Vad gör man nu?

  6. #6
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Tips är då att starta softcamen från boxens "Shell", d.v.s. anslut till boxen via telnet.
    Först dödar du alla processer som har med softcam att göra sendan startar du den från kommando raden igen.
    När du gjort detta så ska det rulla en del text på skärmen, ut ifrån denna informationen så kan du förhoppnings vis se vad som felar...

    M.v.h
    Minime
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss