Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 600C vs DM500HD-C/T

  1. #1

    600C vs DM500HD-C/T

    Har en enkel fråga vid cardshare.
    Har idag en DB 600C, kommer jag få bättre bild med en 500HD?
    Stor skillnad isåfall?

  2. #2
    Egentligen borde inte jag svara på det här inlägget eftersom jag inte har dreambox ännu. Men jag förstår tekniken bakom den.

    Du har idag digital-kabeltv. Det är en digital signal. med din dm600c box omvandlas den till analog när den skickas till tvn. Det innebär att du tappar i kvalitet. Har du en Dm500hd så är signalen digital hela vägen (förutsatt att du använder hdmi). Därmed får du mindre tapp i kvalitet och du får bättre bild på tvn även på de kanaler som inte är hd-kanaler. En polare har några boxar bl.a. några dm500 och en dm800 han säger att det är noterbar kvalitetsskillnad mellan boxarna.

    Sedan om kvalitetsskillnaden är så pass stor att den är värd ett par tusenlappar (eller vad nu en dm500hd kostar dig) kan jag inte svara på.
    Senast redigerad av dr-nix den 2011-08-08 klockan 17:11. Anledning: fixade till grammatiken

  3. #3
    razorx
    Gäst
    Ingen direkt märkbar skillnad. Eller ja beror på om du kan se hd kanalerna via ditt utbud.

  4. #4
    Jag är lite inne på din tanke dr-nix men intressant att få ett helt annat svar posten efter

  5. #5
    Heh beror väl på vilken TV man har också antar jag.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Tänk på att DM600 har stöd för komponentvideo. Jag köpte en sån här på Kjell och skillnaden mot en box med HDMI är knappt märkbar.
    http://www.kjell.com/?item=37830&path=470000000,496500000,510500000

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss