Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Får bara in de fria kanalerna på 500T

  1. #1

    Får bara in de fria kanalerna på 500T

    Hej,
    Har suttit halva natten samt hittills idag för att försöka få igång min gamla 500T. Har ett fungerande Boxerkort i men lyckas bara se de fria kanalerna. Har provat gemini v4.1-v4.7 tillsammans med olika mgcamd utan framgång. Jag ser längst ner på TV:n att den kör mgcamd men den kodar inte av kanalen. Hittar inte min nollmodemkabel utan har kört med flashwizard när jag bytt image. Provade med PLi men den stannade på 84% och räknade upp en siffra vid sidan. Vad har jag missat?
    Tacksam för lite guidning.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du ska köra kortet internt i boxen behöver du förutom mgcamd (som är en klient) också installera en kortserver t.ex. newcs.
    Installera en image och installera sedan newcs + newcs config samt mgcamd + mgcamd config (ibland ligger configen i separata paket).
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Nu står den på default camd som Mgcamd1.35/NewCS1.6. Är det fortfarande bara klienten som är installerad då?
    Jag la även "newcs 1,65 config till e1" samt "newcs 1,65 e1" i tmp mappen och försökte installera manuellt. Ändrade attributen men hittade inget att "köra igång". Hittade sedan en fil som hette "e1-mgcamd135acomplete.tar.bz2" och den kunde jag installera. Har nog surrat ihop det ordentligt. Dax att börja om igen?

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Starta cam från prompt i boxen så ser du i console vad som går fel.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Tack för all hjälp!
    Jag hänger inte riktigt med där. Hur gör man det?
    Jag började i allafall om igen. Installerade "gemini_0470_DM500_max_var_1222009", "enewcs_1.65_090119.tar" och "NewCS-Config_1.31_070930.tar". Installerade även "eMGCamd-Config_1.30_080502.tar" och "emgcamd_1.31_090209.tar". Problemet jag hade innan med newcs var att jag packade upp filerna och la dem i tmp. Nu fungerade det fint.

    Har däremot ett nytt problem. Lyckas inte ersätta terrestrial.xml i /var_init/etc. Verkar vara skrivskyddad. Har provat att stå i olika lägen i boxen.
    Senast redigerad av olahen den 2011-08-09 klockan 14:41. Anledning: stavfel

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Den terrestrial.xml du ska ersätta ligger nog i /var/etc.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Tack!!! Med fräscha img, mgcamd och newcs fixade sig oxå de kodade kanalerna. Jag hade nog strulat runt lite för mycket i filerna innan Tack för hjälpen! Shit vad gott, nu kan jag äntligen äta igen........

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss