Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Dreambox till två tv:n, hur?

  1. #1

    Dreambox till två tv:n, hur?

    Hej nu undrar jag hur man får dreambox kanalen till andra rum i huset. Samma kanal som delas ut till två tv:n alltså. Hur gör man detta? om det nu går.

  2. #2
    Någon ? Snälla

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det finns många sätt. 1. Ansluta Dreamboxen via adapter till antennuttaget. Genom att ställa in en kanal som inte används för en TV-kanal kan du skicka runt bild/ljud på samma sätt som de vanliga kanalerna. 2. Splittrar 3. Kortdelning 1. och 2. är för att visa SAMMA bild på olika TV. Med alternativ går det att göra så att det går att se olika kanaler på varje TV. Det finns massor om kortdelning i forumet.

  4. #4
    men nu vill jag få samma bild på olika tvn. Jag har bara en box. För att ha cardsharing i hemmet behövs väl 2 dreamboxar.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Ja, men du angav ingen prisnivå.

  6. #6
    Spelar ingen roll vad det kostar. Bara det funkar som det ska. Kan du länka adaptern du pratade om och hur man går till väga? Vore nice.

  7. #7

  8. #8
    Tack! Då jag redan har en antenn kabel från tvn och den är precis bredvid boxen. Då är alternativ ett bäst!

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    139
    Tackad
    22 gånger
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13420&c=all

    om du vill byta kanal problemfritt från tv nummer 2, den har även ett högt waf ( wife accepant factor också dvs snygg)och fungerar klockrent.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss