Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: tv6

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    3 gånger

    Thumbs up

    Bra vi har DennisOlof som tänker till lite när vi andra sover. Riktigt smart lösning

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    jockscott1, nej du behöver inte 2st kablar. Det som någon skrev tidigare stämmer. Du har en kabel från parabolen, en kabel från krattan. Koppla dessa till en combiner (finns på kjell, classe) (bakvänd splitter egentligen men kallas combiner). Då får du in det marksända DVB-T som är något i stil med 50-880Mhz och satellit som ligger runt 2-2.4Ghz (siffrorna stämmer inte, minns inte vad som är rätt men du förstår vad jag menar).

    Du tar ner EN kabel från combinern till stället där du har boxen. Här kan du köra med ett satellit-TV-uttag. Om du inte vill använda den så kan du bara sätta en vanlig 2-vägs splitter där. Koppla en av de korta sladdarna till DVB-T ingången och en av sladdarna till DVB-S ingången. Nu har inte din dreambox detta så andra i tråden föreslår andra lösningar.

    Men det jag beskrev fungerar med de flesta boxar från CD och även Viasat, så kallade combo-boxar. Sedan växlar man i boxen mellan satellit eller marksänd mottagning. Antingen kör du med någon lösning till din dreambox, eller så kan du skaffa en box för marknätet och köra två boxar till TVn så kan du ta emot de marksända kanalerna.

    Sådär, har du förstått ? Bra, bara tuta och köra
    Yes, det blir lite extra tillbehör jämfört med CD´s combobox som jag också har kört tidigare och använt combiner. Jag vet ej hur inbyggda boxen i tv´n fungerar. Får väl läsa på hur de fungerar men de kanske inte hjälper i detta läge. Har förresten en CA modul också.
    Senast redigerad av jockscott1 den 2011-08-12 klockan 06:29.

  3. #13
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Varför inte en TV med RobertTuner ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss