Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Behöver jag förstärka signalen?

  1. #11
    Har redan kastat kartongen och sådär till mitt parabolpaket så det går nog inte att lämna tillbaka.

    Sen är jag numera lite skeptisk till mottagare med två huvuden i ett. Det är ju 6 grader på det jag har också men får bara in en satellit.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det SKALL vara sex graders skillnad mellan satelliterna för att kunna ta emot ASTRA och THOR med samma LNB.

    Det KAN vara så att du inte har ställt in parabolen rätt utan tar emot satelliterna med "fel" huvud. Det gör att du bara kan ta emot en i taget. Vet du vilket av huvudena du tar emot THOR med?

  3. #13
    Grejen är det att jag har prövat alla möjliga inställningar, när jag har thor klockrent på ena huvudet så funkar inte astra på den andra och tvärt om. Sen bytte jag plats på huvudena och gjorde samma manöver, samma visa där. Men i vilket fall så är nytt parabolpaket beställt så det ska bli intressant att se om det bli någon skillnad.

    Men säg så här då. Om jag står bakom parabolen och ska rikta, visst ska då det vänstra huvudet ta emot Thor och det högra Astra?

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hellish Visa inlägg
    Men säg så här då. Om jag står bakom parabolen och ska rikta, visst ska då det vänstra huvudet ta emot Thor och det högra Astra?
    Du menar väl framför?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om man står bakom parabolen är det vänstra huvudet Thor, om man står framför parabolen är det högra huvudet Thor.
    Senast redigerad av atomized den 2011-08-14 klockan 22:07.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Ja visst. Det blir omkastat mot vad man skulle tro med tanke på satelliterna position. Anledningen det detta omvända förhållande, är väl avhängigt att signalen reflekteras?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Precis. Radiovågorna från satelliten reflekteras i parabolen så att signalen från satelliten längst västerut (Thor 1W) speglas till det LNB som sitter längst österut på tallriken.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Ja det är det jag har arbetat mest efter, att om jag står bakom parabolen så är Thor den vänstra. Gött mos. Det nya parabolpaketet är i Postens händer nu så det tar väl tio dagar till eftersom den passerar Ånge...

  9. #19
    Woho! Fick parabolpaketet idag, monterade upp det, kopplade in och VIPS så funkade det! Härliga tider!

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Skönt att det funkade! Grattis!
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss