Sidan 5 av 13 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 124

Ämne: Openbox S10

  1. #41
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    När jag hade igång den första gången, så läste den in epgn för en hel vecka på CD efter jag ställt mig på Motors TV. Via var bara två program. Men nu få jag ingen alls.

    Om man nu få ut den där filen på tp_prog.dbs på stickan, hur får man den tbx? hittar inget sånt i menyerna. eller kan du använda ftp-programmet o köra tbx filen?
    Edit: testade programmet, det funkade ju smidigt att flytta filerna

    Har du testat nån nyare firmware? den som kom i min var från juli tror jag typ 2011-07-14?

    Ett litet bekymmer som jag märkte i natt när jag kolla lite film, var att texten hängde kvar tills någon ny text kom.
    Senast redigerad av Muggesand den 2011-10-27 klockan 08:06.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  2. #42
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Min FW är också från 11-07-14. Jag har inte brytt mig om att försöka uppgradera den. Dels tycker jag den funkar hyfsat och sedan vet jag inte om det tillkommit speciellt mycket i senare firmwares? Sedan finns också risken att råka ut för en "clone-bomb" om man byter firmware. Jag har ännu inte koll på om min box räknas som "clone" eller inte.

    Jag skrev och frågade säljaren om det gick bra att byta firmware och han sa att det var inga problem, men jag litar inte 100% på kineser.

    Det finns guider på nätet hur man kollar om det är en clone, men jag har läst om folk som åkt på "clone-bombs" trots att guiden visat att de har en original-box. Så läget är ganska förvirrat angående vad som är "clone" eller inte. Tills vidare sitter jag still i båten och ger mig inte på att byta firmware då jag inte har några direkta problem med denna.

    För att lägga tillbaks din 'tp_prog.dbs' fil kan du använda ftp-programmet eller göra på detta vis som det står i en av guiderna jag länkade till:

    "To restore your channels/satellite settings

    A. Navigate to MENU > TOOLS > UPGRADE BY USB. Then press OK key

    B. Press RIGHT ARROW once to change to “Misc Files”, arrow down once to “Select & upgrade”. Press OK key.

    C. Use the GREEN key on the remote to check TP_PROG.dbs, then press the YELLOW key to upgrade. After upgrade, hit the EXIT key until you get the “No Channels” message.

    D. Use the remote to power down your S10. After 10 seconds, turn it back on, and your channels/satellite setting should be restored to the new Firmware."
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #43
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Ang clones nu kommer ju AZ Premium HD Twin Tuner "clone" samt Vu+uno samt duo som clones med... Någon som beställt och testat?

  4. #44
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av dragonevo Visa inlägg
    Ang clones nu kommer ju AZ Premium HD Twin Tuner "clone" samt Vu+uno samt duo som clones med... Någon som beställt och testat?
    Bra fråga, men ta den hellre i en egen tråd. Jag uppskattar om denna tråd kan få vara för frågor rörande Openbox S10.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #45
    Jag har en S11, nästan identisk och samma firmware som S10 så då passar nog frågan bäst här: Vilken firmware funkar med canal digital originalkort? Har hittat en från mars som öppnar kanalerna, men i den finns inte svenska med som språk och menyer och kanallistor liknar skit. De tre nyare fw jag provat går i bootloop om jag startar med kortet i, stoppar jag i det under drift startar burken om och bootloopar därefter. välkomnar alla tips och knep i denna frågan.

  6. #46
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vi får väl se om det är någon som har erfarenhet av att köra ett CD-kort direkt i boxen?
    Själv har jag bara kört mot kortserver och det funkar utan problem med den firmware från 11-07-14 som jag har. Det går också bra att använda svenska som språk.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #47
    Det verkar som jag löste det, stoppade in en S9-firmware som heter S9_CMT_110717 och nu har jag svenska, mindre fula listor och avkodning med originalkortet.

  8. #48
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Någon som kör openbox s10 med canal digital? tex räcker det med att välja Thor i satellit listan och sedan söka in kanalerna?

    I min finns något som heter C_Thor samt K_Thor vilken ska man ta?


    Sedan slår man bara på under Diseqc1.0 så den tex står på port1 va sedan ska det bara va att söka in kanalerna?


    Ska man ändra något på dom förinställda värdena för thor på värdena där det står LNB "FREQ" samt transponder i menyn?

  9. #49
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är antagligen K_Thor du ska välja. K betyder nog Ku-band och C betyder nog C-band.

    Det är några månader sedan jag gjorde detta så minnet sviker lite. Men jag tror jag gjorde som du skriver.

    Tror inte att du ska behöva ändra på något.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #50
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    SKulle du kunna kolla om din står på K_Thor samt vad lnb och transponder står på i menyn vilka värden dvs.

    Tror att jag kan ha kommit åt något där och råkat spara...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss