Sidan 10 av 13 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 124

Ämne: Openbox S10

  1. #91
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Hej igen och god fortsättning !
    Boxen fungerar kanonbra och jag är supernöjd. Kopplade även på min gamla 2,5'' externa USB-hårddisk och det fungerade utmärkt att spela in på disken, utan att ens behöva konfigurera den eller ens mounta den, utan boxen förutsätter att när man trycker på REC-knappen, så spelar den in på hårddisken. En sak som hände var dock följande. På juldagen åkte vi iväg och jag stängde av boxen. När den på kvällen skulle sättas på igen, så bootade den hela tiden och startade om. Den kom inte ur boot-läget förrän jag kopplade ur den externa USB-disken, lät den starta upp och kopplade på disken när den var klar och hade bild.
    Nu kommer mina frågor:
    Vet någon varför den gjorde så eller har någon annan stött på samma sak, dvs att boxen inte kan starta igång, när disken sitter i?
    Jag har två eventuella svar, men det kan vara något annat.
    a) nätaggregatet som är i boxen, klarar inte av att boota upp både boxen och den externa disken, möjligtvis underdimensionerad.
    b) när den har inkopplad en USB-disk, så vill den boota på den och söker information på den hela tiden genom att boota om. Hittar inget i menyn som skulle bekräfta detta dock.
    Är intresserad av ett svar.
    God fortsatt jul !

  2. #92
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Har märkt efter alla stormar och snö som kommit, att då jag tittar i min meny på min Openbox att jag tappat en del signal kvalite på en del kanaler låg runt 73-76% i kvalite på Viasat tex samt 85% styrka, nu ligger typ styrkan i princip likadant men på vissa kanaler står signal kvaliten och hoppar mellan 65-60% tex svt1 och svt2 tex..


    Kan den behövas justeras om lite till parabolen? den verkar sitta hårt men man vet ju aldrig..

    Ligger rätt mycket snö på taken i ungefär samma höjd som parabolen 100 meter bort om det skulle göra någon skillnad..


    På Canal Digital har jag stark signal och signal kvalite på alla kanaler..

  3. #93
    Min S11 bootar om sig konstant när jag försöker göra något i menyerna. Någon som varit med om detta? Den gjorde det både med FW som var med vid köp men även nu sen jag installerade C2HS2-12-01-05:05B2CMT. Kan det vara värmeproblem? Nån lödning som pajjat? Jag har idag monterat ett uttag till från parabolen och misstänker att jag råkade kortsluta antennkabeln medan denna box var inkopplad. Kan det ha bränt något? Jag har ett huvud med två LNB och då skickar väl boxen ström genom kabeln?

  4. #94
    får inte in viasat film kanalerna på min, någon som kan ha en ide om det?

  5. #95
    Får visst inte in sport kanalerna Heller.
    Söker på thor 2.3 samt sirius 2.3

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
    Senast redigerad av dalton71 den 2012-03-12 klockan 19:56.

  6. #96
    Citat Ursprungligen postat av viairdeto Visa inlägg
    Hej igen och god fortsättning !
    Boxen fungerar kanonbra och jag är supernöjd. Kopplade även på min gamla 2,5'' externa USB-hårddisk och det fungerade utmärkt att spela in på disken, utan att ens behöva konfigurera den eller ens mounta den, utan boxen förutsätter att när man trycker på REC-knappen, så spelar den in på hårddisken. En sak som hände var dock följande. På juldagen åkte vi iväg och jag stängde av boxen. När den på kvällen skulle sättas på igen, så bootade den hela tiden och startade om. Den kom inte ur boot-läget förrän jag kopplade ur den externa USB-disken, lät den starta upp och kopplade på disken när den var klar och hade bild.
    Nu kommer mina frågor:
    Vet någon varför den gjorde så eller har någon annan stött på samma sak, dvs att boxen inte kan starta igång, när disken sitter i?
    Jag har två eventuella svar, men det kan vara något annat.
    a) nätaggregatet som är i boxen, klarar inte av att boota upp både boxen och den externa disken, möjligtvis underdimensionerad.
    b) när den har inkopplad en USB-disk, så vill den boota på den och söker information på den hela tiden genom att boota om. Hittar inget i menyn som skulle bekräfta detta dock.
    Är intresserad av ett svar.
    God fortsatt jul !
    Extremt sent svar men, har du fat 32 eller ntfs? Läste att det skulle vara fat 32.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

  7. #97
    Löste det. la in en img från openbox forum.
    Hjälper visst inte, får in kanalerna men nu är det ingen signal. Bara att börja om igen ;-)
    Senast redigerad av dalton71 den 2012-03-13 klockan 19:20.

  8. #98
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    @dalton71
    Min disk är NTFS, men FAT32 borde också fungera. Jag har inte bytt img ännu, det allt fungerar bra. Rör inget som fungerar, är ett bra uttryck.

  9. #99
    Haha så rätt. Måste få in alla kanalerna.
    Vad har du för setup för disceqt?

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

  10. #100
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    2
    Tackad
    1 gånger
    Kan någon hjälpa mig med min openbox klon som inte får in signal utan visar 45 % signal, 10 % kvalite. Har provat olika fw utan bättre resultat och factory reset. När jag använder min original box så är signal styrkan 90 % har letat runt på nätet efter svar och det som låter som mest troligast är att det är fel på någonting med hårdvaran vad tror ni har ni svar på vad det kan vara?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss