Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 3111213
Resultat 121 till 124 av 124

Ämne: Openbox S10

  1. #121
    Jag har en s10 som startar om sig direkt den får "bild". Har testat med många olika fw. La in en version förra veckan som funkade några dagar men nu är det samma igen. Är det någon som haft samma problem och löst det?

  2. #122
    Citat Ursprungligen postat av blast4 Visa inlägg
    Jag har en s10 som startar om sig direkt den får "bild". Har testat med många olika fw. La in en version förra veckan som funkade några dagar men nu är det samma igen. Är det någon som haft samma problem och löst det?
    kan nu även tillägga att jag testat med ny PSU och det funkade inte heller..

  3. #123
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Jag får det beteendet på min S10 också, men endast ifall jag kopplar på en extern hårddisk, eller startar upp dekodern på en HD-kanal. Då klarar den inte av att boota upp, utan startar upp så fort den fått bild.
    För mig känns detta som om man har underdimensionerad någon komponent i nätdelen, dvs ifall HD-kanalerna behöver mer kraft för att drivas, eller den externa disken, så finns det en regulator vid uppstart som mäter strömmen/spänningen, och ifall den är lägre så skall den boota upp.
    Man borde kunna mäta upp var felet är om man tittar med oscilloscope vad som händer.

    /Viairdeto

  4. #124
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    Engelholm
    Inlägg
    71
    Jag är ute efter en Openbox ® S6Pro + HD, jag är ute efter 2CA & 2CI platser, var kan jag köpa en? Har letat på nätet men ingen med 2CA & 2CA platser & är alla tillverkade i Ukraina?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss