Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Boxen kapad

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Volvo3 Visa inlägg
    Skriver jag OpenPLi som menar jag OpenPLi, den finns till dm500 och fungerar utmärkt. OpenPLi2 finns dock inte men det spelar ju mindre roll.
    OpenPli för DM500 är ju ju fortfarande en enigma-1 image. Menar du att den inte har HTTP-buggen men alla andra enigma-1 images har den?

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Volvo3 Visa inlägg
    Det fanns en bugg i enigma1 http-interfacet som gjorde att det gick att komma åt boxen oavsett vilket lösen du satt.
    Byt till senaste OpenPLi så ska du kunna vara säker med ett bra lösen.
    Skulle gärna vilja varför inte openpli har denna bugg i så fall? Som jag fattat så är det ju ju openpli källkoden som exempelvis plijade är byggd av...

    Om man aktiverar lösen på webif och byter standardport så borde det ju göra en del för säkerheten...

    Känns som problemet borde handla om man gör en portforward på port 80. Det är väl då som Openpli (och ev andra imgages) är bättre än exempelvis gemini och nemesis där buggen är känd.

    Så det man bör tänka på är att ändra lösenord på boxen, ändra port 80 till nåt över 1300 och inte göra en port forward på den porten och använda httpautentisering.
    Senast redigerad av seven01 den 2011-08-17 klockan 00:26.

  3. #23
    Hej, vilka inställningar måste göras i dreamboxen för att jag ska komma åt den via min vpn tunnel.
    Har en DM800HD Se.
    Tacksam för all hjälp

  4. #24
    Färsking Bubbos avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    23
    Tackad
    3 gånger
    Kommer det åt den hemma så kommer du åt den med vpn.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

  5. #25
    I min DM 7020 har jag PLI och då kan man gå in i menyn med fjärren på "tjänster att köra" och bocka för brandvägg, då kan jag inte komma åt dreamboxen från mitt eget nätverk ens, blir bara "sidan kan inte hittas" I 7020 HD så har jag LT8, men där hittar jag ingen brandvägg, kanske skulle man flasha om den med PLI, om det finns "tjänster att köra och brandvägg" i PLI till 7020 HD?

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    (Se dock till att man ändrat routerns standard användarnamn och lösenord).
    Öppna en tillfällig port (helst en ovanlig port ex. gör en port forward port 30333 till port 23) medans man fjärrar dreamboxen och sedan stäng den då man väl är klar. (Dock risk att man råkar ut för något men endå mindre då den inte alltid är tillgänglig.)

    Man kan dock säkra upp den med hjälp av allow deny regler mot specifika ip adress maskar (Så hela världen inte har access) utan bara ett specifikt ip spann.

    Ännu bättre att sätta upp ip-adress restriktioner i sin router om man nu måste ha access utifrån av någon anledning.

    Vill man gå steget längre så sätter man upp en VPN tunnel istället (Nästan bäst och säkratse lösning)
    Det här låter väldigt intressant, är det möjligt i alla routrar? Jag har en Linksys WRT54GL vet du hur man gör där?
    Tack på förhand
    DREAMBOX 7020 Si ¤ Gemini 4.6 ¤ CCcam 2.1.4 ¤ Motor & Triax 88 ¤

  7. #27
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Har du en WRT54GL, så skulle du troligen bli rekommenderad att installera openwrt
    och med det så kan du göra det mesta, så som sätta upp vpn server med mera.
    Förvisso har du mycket möjligheter även utan just openwrt.

    Finns oändliga möjligheter där.
    Ex. hur du sätter upp din wrt till en vpn server:
    http://rjdudley.com/blog/index.php/2...-a-vpn-server/
    Senast redigerad av Minime den 2012-06-17 klockan 11:13.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss