Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 34

Ämne: Vilken Image är vanligast till DM800 HD SE clone?

  1. #21
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Jag använder Ferrari SSL82F Newnigma2 v3.2.2...den är oerhört stabil hänger sig aldrig
    har gemfört med de andra image (Newnigma2 v3.2.2) har bättre bild.
    du kan ladda ner här

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    har en hd 800 SE clone här som hängt sig...efter laddat ner nåt fel...
    kommer inte åt den med vanliga dreamup....finns det nån annan dreamupp som funkar?

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger
    När jag laddat ner min ferarri image. "ferrari-SSL82F-newnigma2-release-dm800se-v3.2.2.nfi" till min dm800hdse hur gör jag för att flasha ? något jag måste tänka på ? Värt att nämna kanske är att det är en clone. e det så att jag först måste flasha in en ny kernel eller nåt.
    som sagt, HUR går kan tillväga? Många tack!
    Mvh

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Ett enkelt sätt är att flasha direkt via web interfacet. Dra ur strömkabeln ur boxen, håll "power on / off" knappen på boxens framsida intryckt,
    slå på strömmen... ni kommer dp se ett IP-nummer 192.xxx.x.x. Detta nummer sktiver ni in i datorns webläsare ocg följer sedan instruktionerna på skärmen.
    Och som många säger, vilken mjukvara är bäst ? Testa !!! Själv gillar jag Open Pli !

    Lycka till

    // T

  5. #25
    Har idag flashat in OoZooN-dm800se-9-11-ramiMAHER och det är den första img jag fått igång en usb hdd fått timeshift, mgcamd och sundtek usb dvb-c och inspelningar att fungera.

  6. #26

  7. #27
    Har provat newnigma2,gemini och openpli. Tycker openpli är bäst och snabbast i menyerna , newnigma2 var lite seg i menyerna

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    open pli är nog den mest utvecklade av alla image med subtitling, välja default ljudspråk, och en mycket välfylld addon server, bildkvalite är nog detsamma på alla image, men en del har auto res plugin påslagen med upskalning på SD kanaler och då upplevs bilden som klart bättre, snabbhet i menyer är oftast skin (pig segar ner)

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    open pli är nog den mest utvecklade av alla image med subtitling, välja default ljudspråk, och en mycket välfylld addon server, bildkvalite är nog detsamma på alla image, men en del har auto res plugin påslagen med upskalning på SD kanaler och då upplevs bilden som klart bättre, snabbhet i menyer är oftast skin (pig segar ner)
    Försökt testa open-pli men hittar inga kanaler. Sen så undrar jag om den har annan struktur än andra img eftersom när jag ftpar in så finns det ingen tmp mapp heller. Får inte in några conffiler för mgcamd heller när jag lagt in mgcamd. Den fungerar bra med andra img typ oozon... Det är en sim 2.1 med c tuner jag har

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    om du har c-tuner måste du kanske editera etc/tuxbox/cable.xml
    det är symlink till tmp i root annars är det något fel, allting fungerar i pli, mgcamd inga problem, configfil i usr/keys

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss