Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Delning av Canal Digital HD

  1. #1

    Delning av Canal Digital HD

    Hej.

    Jag har planer på att köpa en dreambox för att kunna se Canal Digital HD paket, men jag har inte någon lust att köpa en box innan jag vet att allt kommer att fungera.
    Vad jag har läst mig till så ska just Canal Digitals HD kanaler gå att se om man cardsharar.
    Min fråga är om HD kanalerna fungerar om man kommer med i en cardsharing grupp? Eller om det krävs något extra special för att få igång HD kanalerna.

    /trasman

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    42
    Tackad
    5 gånger
    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  3. #3
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    Pratar väl bara delning inom hushållet här väl ?

  4. #4
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av trasman Visa inlägg
    Hej.

    Jag har planer på att köpa en dreambox för att kunna se Canal Digital HD paket, men jag har inte någon lust att köpa en box innan jag vet att allt kommer att fungera.
    Vad jag har läst mig till så ska just Canal Digitals HD kanaler gå att se om man cardsharar.
    Min fråga är om HD kanalerna fungerar om man kommer med i en cardsharing grupp? Eller om det krävs något extra special för att få igång HD kanalerna.

    /trasman
    Gör om gör rätt. Att det ska vara så himla svårt att läsa forumets regler, men för enkelhetens skull

    http://www.comhit.net/content.php/170-regler_1
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av hoggan
    Pratar väl bara delning inom hushållet här väl ?
    Ja, självklart.

  6. #6
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    I sådana fall skaffa ett abonnemang och sen köp en Dreambox,,,,"trumvirvel"........................ färdigt
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du kan också skaffa dig en AZBOX + CD abonnemang. Fördel med AZBOX är att den har plats för modul. Det gör att du kan ta den enkla vägen med kort och modul istället fär att hålla på ett bra tag med att ställa in en server,

    AZBOXen är enklare än DREAMBOXen och har nästan lika många användningsalternativ..

    +Bättre byggd
    + Lättare att färstå sig på
    - Inte lika rolig för entusiaster
    -Färre Firmwarer att välja på (OriginalFW har varit riktigt obra. men har blivit betydligt bättre)
    Bägge kan kortdelas.

  8. #8
    Jag omformulerar frågan lite, eller rättare sagt lånar tråden. Om jag skaffar ett CD abonnemang med fullt utbud. Sen vil jag även köra samma utbud på 2 TV till. vad behövs? Alltså ett CD abonnemang på 3 TV.

  9. #9
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kaazlav Visa inlägg
    Jag omformulerar frågan lite, eller rättare sagt lånar tråden. Om jag skaffar ett CD abonnemang med fullt utbud. Sen vil jag även köra samma utbud på 2 TV till. vad behövs? Alltså ett CD abonnemang på 3 TV.
    Du behöver 3st boxar som klara cardsharing samt ett fungerade nätverk.

    Det finns massor av trådar som behandlar ämnet, sök och du skall finna ett svar.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    alternnativt en smartwi eller kiknande + nästan valfri box. sök på nätet och du skall finna.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss