Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Stöd för .iso, .img filer

  1. #1

    Stöd för .iso, .img filer

    Hej o tack för ett bra jobb med ett forum för dreamboxar
    Införskaffade en DM800HD PVR och noterade att prgramvaran newnigma2 inte har stöd för image filer. Varken med mount eller annan form av virtuel disc. Finns det någto sätt o kringå detta då dem flesta ddvrullar kommer ut med .img eller .iso?

    Vad jag vet så finns det inte stöd för .vob i min box, dock .mkv och xvid.

    Är dock lite ny på dreamboxar, känns som det kan utvecklas till goda tider

    //fir3fox

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Installera DVD-spelaren så fungerar .iso.
    .img fungerar också om du döper om dom till .iso

  3. #3
    Tack för tipset, provade med o installera både dvd spelaren o dvd controllern som fanns som plugin, men den avslutar o spela då den kommer till MENU, totalt svart i rutan, försökte även o spela upp xvid fil ,em då fick jag tillsvars att jag inte hade gstream plugin, letade i plugin mappen, men hittade inget, det fanns gott om plugin, men inget för xvid, nåt tips ?

  4. #4
    Krävdes en omstart av boxen o nu funkar det, så det där med xvid lägger jag på hyllan...Läste oxå att det skulle vara mer kräm i proppen för o spela xvid på DM800.

  5. #5
    Hrm, lite märkligt med dessa boxar, för 3 dgr sedan funkade det o spela upp .mkv filer, nu när jag installerat dvdspelaren o dvd controller så får jag svaret Gstream DTS plugin hittas inte...

    Verkar som om dessa boxar lever sitt eget liv ibland så som alla andra datorer brukar göra

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2009
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    DM800 har inte stöd för DTS ljud!

    Konvertera till AC3 så fungerar det!

  7. #7
    Tack för ditt svar, men har inte DM800HD PVR stöd för DTS ljud ens?

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2009
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Nej, åtminstone inte den vanliga 800:an! Men det är enkelt att konvertera till AC3 som den klarar av!

    Ett enkelt program för att konvertera från DTS till AC3 är Popcorn MKV Audioconverter, som egentligen
    är framtaget för mediaspelaren Popcorn Hour! Den kan även göra batchkonverteringar så du kan låta den
    konvertera ett antal filmer utan att behöva övervaka den!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss