Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Openbox s9

  1. #1

    Openbox s9

    Hej,

    Jag tittat mycket på BBC oxh ITV via Astra 2D. Där kan jag även komma åt deras HD-kanaler vilket gjort att
    jag har börjat snegla på en Openbox S9. Men min fråga är om den ens går att jämföra med en Dreambox?
    Fungerar den bra som CS-server och klient. Svenska som språk...kompatiblitet för CD och Viasat via imige?
    Stabilitet och allmän kvalitetskänsla?

    //

    Mvh Johan

  2. #2
    Jag har haft en S9. Bilden är mycket bra. Boxen är stabil. Men väldigt dålig kanalhantering.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Openbox S9 är väl till funktionen väldigt lik efterföljaren S10. Se min tråd om S10.
    Man kan inte jämföra den med en Dreambox då menyer och EPG m.m. är betydligt mer primitiva. Däremot är det en helt OK budgetbox! Mycket bra bild och fixar cs som klient. I min image går det även att köra server med newcamd-protokollet men det är inget jag testat eller skulle lita på för mycket.

    Min S10 verkar stabil och byggkvaliteten är bra. Det går att ställa in svenska som språk i menyerna.

    Om du inte har något speciellt skäl att välja S9 skulle jag rekommendera S10 istället som är mycket mindre och smidigare. Man kan väl också anta att utvecklingen framöver kommer att ske på S10.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    85
    Tackad
    1 gånger
    Skillnad på S10 och S9 är nog bara att S10 inte har scart kontakt och är mindre. Mjukvarumässigt har jag inte hittat nån som helst skillnad. Sen är ju S10 lite billigare. Ialla fall där handlar.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss