Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vad behöver jag och vilka modeller rekomenderas för kanaler på två tv i huset!?

  1. #1

    Vad behöver jag och vilka modeller rekomenderas för kanaler på två tv i huset!?

    Hoppas att det är okej att fråga lite angående passande mottagare för att fixa ett nätverk hemma till två tv apparater.

    Är intresserad av två mottagare där en ska vara huvudmottagare och då vill jag ha en HD box med möjlighet till att spela in program samtidigt som jag ser på ett annat. Vill då ha hårddisk och inspelning på den.

    Vad skulle ni rekommendera då?

    Kommer förmodligen ha markbunden tv genom Sappa alternativt parabol dock helst genom Sappa.

    Den andra boxen ska bara vara en vanlig standard box. Rekommendationer?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Sappo= DVB-C?

    Är boxarna parade mot korten? (Om det är så är du tvingad att använda deras mottagare)

    Om de inte är parade, kan du köra med de flesta av mottagarna som det här forumet avhandlar och använda någon sorts kortdelning.

  3. #3
    Det är kabeltv så DVB-C stämmer. Tyvärr kör dom Cryptocam vilket rör till det lite. Har inget abonnemang än så jag försöker kolla vad som funkar bäst för mig. Känns som Sappa kommer kosta en del att fixa till med boxar för jag har inte hittat någon box som har Cryptocam inbyggt. Gissar att det inte finns.

    Gissar att ni skulle rekommendera parabol för bästa möjlighet med kortdelning hemma.

    Ge mig tips eftersom jag inte har något bestämt än.

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Kör de cryptoguard så finns det ingen softcam som klarar det vad jag vet, då måste du nog skaffa en 7025 eller 8000 så du får in en ca-modul i boxen.

    och inte ens då får du igång någon kortdelning tror jag..
    Så jag tror nog att rekommendationen är en potta och ett cd och via abb om du vill ha samtliga kanaler, fördelen med pottan är väl att du får fler kanaler gissar jag.
    Multitasking means screwing up several things at once.


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss