Ursprungligen postat av
DennisOlof
Shabo, tja, det är möjligt man kan ha den lägre men jag är tveksam till det. Jag tror INTE grannarna klagar eftersom parabolen då blir placerad inne på balkongen. Det är i princip den regeln som gäller nästan över allt i Sverige. Så länge parabolen står på stativ, monterad osv, inne på balkongen kan den inte ramla ner osv och skada någon annan.
Så denna lösning brukar accepteras av alla värdar, BRFer osv. Det är när man vill montera på balkongräcke, hänga den utanför osv som man kan få problem. Allt beror på inställningen hos bolaget (värden) eller BRFen osv. Det är ju lite märkligt att folk tycks ha problem med BRFer, där borde man vara mer förstående tycker jag. Det är ju bara för BRFen att anlita en firma som monterar och garanterar att det är en säker installation så är det ju inte några problem.
Dessutom om det är många som vill ha parabol kan man ordna med gemensam lösning så slipper man paraboler på alla balkonger osv. Det är ju bara en fördel tycker jag. Så typiskt att folk är gnälliga och sura.