Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: inställningar på dm800 med 2 lnbs

  1. #1

    inställningar på dm800 med 2 lnbs

    Är det några speciella inställningar man ska han när man har 2 huvuden och diseqc switch? , har stält in parabolen på thor och sirius , men hittar bara en utav dom och inte båda samtidigt. =/

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    70
    Tackad
    6 gånger
    dålig eller trasig switch skulle jag gissa på. Bla så funkar inte Biltemas billiga 49kr switch alls med dm800HD, har testat 3st olika.

  3. #3
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Vet inte riktigt hur du menar men med en switch kan den bara ta in ett "huvud" i taget
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  4. #4
    köpte norden paket på kjell & company.. men allså jag får in sirius på huvud A om jag riktar den ditåt, och huvud B på thor om jag riktar den mot thor. Men jag får inte signal på båda samtidigt. jag får också in sirius på huvud B om jag riktar huvud B till sirius. så fattar inte vad som är problemet , får inte in båda samtidigt

  5. #5
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    om man står och tittar mot sateliterna ska thor sateliten in på det vänstra huvudet och sirius på det högra
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  6. #6
    det gör det redan. får väl ringa hit en parabol snubbe i värsta fall och betala =/

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss