Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vilken box och går det att lösa HD?

  1. #1

    Vilken box och går det att lösa HD?

    Hej, Ny här på forumet då jag blivit intresserad av Dreambox och Miraclebox. Främst Miraclebox 9 C Twin HD PVR.

    Jag har Comhems samsung SD PVR box i dagsläget och vill nu byta till HD box, måste ha HDMI. Antingen Miraclebox om det går annars den nya Samsung SMT-C7160/XEE HD PVR som de erbjuder.
    Jag har dock läst att allt förutom SVT HD är pairat med boxarna, finns det något sätt att gå runt detta?

    Tyvärr finner jag inget vettigt alternativ till Comhem, jag skulle gärna byta leverantör men tex så tycker jag BBB har dåliga kanalpaket och dessutom IP box och det verkar inte finnas någon Dream/miraclebox för det? Comhem har ju sina flexibla paket som är en fördel men i övrigt har jag inga höga tankar om dem. Sattelit är inget alternativ heller.

    Om det nu inte fungerar med HD kanalerna även om jag köper ett HD kanalpaket så kan jag ändå köra SD som vanligt?
    Tanken med cardsharing verkar intressant, skulle det funka med Comhems SD kanaler?
    Var kan man läsa mer om Cardsharing som inte får diskuteras här?

    Mycket tacksam för svar!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    1. Nej 2. Ja 3. Googla (Korta svar)

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Till Miraclebox finns en CI+ mjukvara(V.10914), den är inte släppt officiellt av Miraclebox i Sverige än. Men finns släppt i Finland och kan hämtas här: http://www.satshop.fi/miraclebox_9/IRD.MIRACLEBOX.9hdtwinpvr.v1.09.14.2011Aug02.zip
    Senast redigerad av OA den 2011-09-25 klockan 16:27.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Cardsharing får diskuteras här. Det finns t.o.m. en hel avdelning i forumet om cardsharing plus åtskilliga guider m.m. Du kan lära dig allt du behöver veta om cardsharing här!

    Det som inte får diskuteras är cardsharing utom hushållet. D.v.s. att man delar kort med någon som inte tillhör samma hushåll. Men allt om teknik och hur man gör för att dela ett kort inom hushållet finns här och får diskuteras.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av OA Visa inlägg
    Till Miraclebox finns en CI+ mjukvara(V.10914), den är inte släppt officiellt av Miraclebox i Sverige än. Men finns släppt i Finland och kan hämtas här: http://www.satshop.fi/miraclebox_9/IRD.MIRACLEBOX.9hdtwinpvr.v1.09.14.2011Aug02.zip
    Okej, och den mjukvaran möjliggör att man kan kolla HD kanaler från Com hem?

  6. #6
    Om det kan fungera så kan det ju vara aktuellt ändå. Ingen akut grej med HD kanaler men vill ju ha några helst

  7. #7
    Någon som har status på denna?

    Uppskattat om någon med en Miraclebox kunde testa denna mjukvara.

    Yobaman: HDTV är det enda jag har beställt från ComHem. Allt annat är nerprioriterat.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss